ResearchCentral

Un proiect al grupului de cercetare in evaluare psihologica si educationala
din cadrul Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti
despre researchcentral echipa lista testelor recomandari de utilizare participa contact
Detalii scala
ID15
Nume scala [EN]FACTOR V [INTELLECT]
Nume scala [RO]Factorul V [Intelect]
DomeniuPersonalitate [IPIP]
SubdomeniuThe 7 Factors from Saucier [1997]
Numar itemi10
Nivel adaptare culturala[2] = studiu pilot realizat
Tradus in limba romana deDragos Iliescu
Referinta bibliografica originalaInternational Personality Item Pool: A Scientific Collaboratory for the Development of Advanced Measures of Personality Traits and Other Individual Differences (http://ipip.ori.org/). Internet Web Site.
Studii internationaleGoldberg, L. R., Johnson, J. A., Eber, H. W., Hogan, R., Ashton, M. C., Cloninger, C. R., & Gough, H. C. (2006). The International Personality Item Pool and the future of public-domain personality measures. Journal of Research in Personality, 40, 84-96.
Studii in RomaniaIliescu, D., Popa, M., & Dimache, R. (2015). Adaptarea românească a Setului International de Itemi de Personalitate: IPIP-Ro [The Romanian adaptation of the International Personality Item Pool: IPIP-Ro]. Psihologia Resurselor Umane, 13(1), 83-112.
Itemii scalei [EN]1. Have excellent ideas.
2. Understand things quickly.
3. Have a rich vocabulary.
4. Use my brain.
5. Carry the conversation to a higher level.
6. Am not interested in abstract ideas. (R)
7. Have difficulty understanding abstract ideas. (R)
8. Try to avoid complex people. (R)
9. Will not probe deeply into a subject. (R)
10. Avoid difficult reading material. (R)
Itemii scalei [RO]1. Am idei excelente.
2. Înțeleg repede lucrurile.
3. Am un vocabular bogat.
4. Îmi folosesc mintea.
5. Deseori duc conversaţia la un nivel mai înalt.
6. Nu mă interesează ideile abstracte. (R)
7. Am dificultăţi în înţelegerea ideilor abstracte. (R)
8. Încerc să evit oamenii complecși. (R)
9. Nu investighez în profunzime subiectele cu care mă confrunt. (R)
10. Evit să citesc lucruri dificile. (R)
Indicatii privind scorareaScala sumativa. Itemii marcati cu (R) sunt reversati, scorurile astfel obtinute pentru itemi sunt apoi insumate.