| Detalii scala |
---|
ID | 232 |
Nume scala [EN] | NS1: VARIETY-SEEKING |
Nume scala [RO] | NS1: Căutarea Varietății |
Domeniu | Personalitate [IPIP] |
Subdomeniu | Cloninger's Temperament and Character Inventory [TCI] |
Numar itemi | 10 |
Nivel adaptare culturala | [2] = studiu pilot realizat |
Tradus in limba romana de | Dragos Iliescu |
Referinta bibliografica originala | International Personality Item Pool: A Scientific Collaboratory for the Development of Advanced Measures of Personality Traits and Other Individual Differences (http://ipip.ori.org/). Internet Web Site. |
Studii internationale | Goldberg, L. R., Johnson, J. A., Eber, H. W., Hogan, R., Ashton, M. C., Cloninger, C. R., & Gough, H. C. (2006). The International Personality Item Pool and the future of public-domain personality measures. Journal of Research in Personality, 40, 84-96. |
Studii in Romania | Iliescu, D., Popa, M., & Dimache, R. (2015). Adaptarea românească a Setului International de Itemi de Personalitate: IPIP-Ro [The Romanian adaptation of the International Personality Item Pool: IPIP-Ro]. Psihologia Resurselor Umane, 13(1), 83-112. |
Itemii scalei [EN] | 1. Prefer variety to routine.
2. Love to think up new ways of doing things.
3. Am open to change.
4. Enjoy hearing new ideas.
5. Seek adventure.
6. Like to begin new things.
7. Like to visit new places.
8. Don't like the idea of change. (R)
9. Dislike changes. (R)
10. Prefer to stick with things that I know. (R)
|
Itemii scalei [RO] | 1. Prefer diversitatea în detrimentul rutinei.
2. Îmi place să mă gândesc la noi modalităţi de a face lucrurile.
3. Sunt deschis(ă) la schimbare.
4. Îmi place să aud idei noi.
5. Caut aventura.
6. Îmi place să încep lucruri noi.
7. Îmi place să vizitez locuri noi.
8. Nu îmi place ideea de schimbare. (R)
9. Nu-mi plac schimbările. (R)
10. Prefer să mă rezum la lucrurile pe care le cunosc și la care mă pricep. (R)
|
Indicatii privind scorarea | Scala sumativa. Itemii marcati cu (R) sunt reversati, scorurile astfel obtinute pentru itemi sunt apoi insumate. |