| Detalii scala |
---|
ID | 334 |
Nume scala [EN] | Openness to Experience [O] Facets, Inquisitiveness [O:Inqu] |
Nume scala [RO] | Deschidere către experiențe [O] Fațete, Curiozitate [O:Inqu] |
Domeniu | Personalitate [IPIP] |
Subdomeniu | HEXACO Personality Inventory |
Numar itemi | 10 |
Nivel adaptare culturala | [2] = studiu pilot realizat |
Tradus in limba romana de | Dragos Iliescu |
Referinta bibliografica originala | International Personality Item Pool: A Scientific Collaboratory for the Development of Advanced Measures of Personality Traits and Other Individual Differences (http://ipip.ori.org/). Internet Web Site. |
Studii internationale | Goldberg, L. R., Johnson, J. A., Eber, H. W., Hogan, R., Ashton, M. C., Cloninger, C. R., & Gough, H. C. (2006). The International Personality Item Pool and the future of public-domain personality measures. Journal of Research in Personality, 40, 84-96. |
Studii in Romania | Iliescu, D., Popa, M., & Dimache, R. (2015). Adaptarea românească a Setului International de Itemi de Personalitate: IPIP-Ro [The Romanian adaptation of the International Personality Item Pool: IPIP-Ro]. Psihologia Resurselor Umane, 13(1), 83-112. |
Itemii scalei [EN] | 1. Am interested in science.
2. Would love to explore strange places.
3. Enjoy intellectual games.
4. Love to read challenging material.
5. Find political discussions interesting.
6. Have a rich vocabulary.
7. Don't know much about history. (R)
8. Avoid difficult reading material. (R)
9. Don't bother worrying about political and social problems. (R)
10. Will not probe deeply into a subject. (R)
|
Itemii scalei [RO] | 1. Sunt interesat(ă) de ştiinţă.
2. Mi-ar plăcea să explorez locuri străine și neobișnuite.
3. Imi plac jocurile care mă solicită intectual.
4. Îmi place să citesc un material captivant.
5. Mi se par interesante discuţiile politice.
6. Am un vocabular bogat.
7. Nu ştiu multe despre istorie. (R)
8. Evit să citesc lucruri dificile. (R)
9. Nu mă preocupă probleme politice şi sociale. (R)
10. Nu investighez în profunzime subiectele cu care mă confrunt. (R)
|
Indicatii privind scorarea | Scala sumativa. Itemii marcati cu (R) sunt reversati, scorurile astfel obtinute pentru itemi sunt apoi insumate. |