ResearchCentral

Un proiect al grupului de cercetare in evaluare psihologica si educationala
din cadrul Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti
despre researchcentral echipa lista testelor recomandari de utilizare participa contact
Detalii scala
ID386
Nume scala [EN]Emotional Labour Scale (ELS) 14 items version
Nume scala [RO]Scala Emotional Labor (14 itemi)
DomeniuMuncii și Organizațională
SubdomeniuBurnout
Numar itemi14
Nivel adaptare culturala[1] = simpla traducere
Tradus in limba romana deDragoș Iliescu
Referinta bibliografica originalaJohnson, Hazel-Anne M., "The story behind service with a smile: The effects of emotional labor on job satisfaction, emotional exhaustion, and affective well-being" (2004). Graduate Theses and Dissertations. http://scholarcommons.usf.edu/etd/1097
Studii internationaleAndela, M., Truchot, D., & Borteyrou, X. (2015). Emotional labour and burnout: Some methodological considerations and refinements. Canadian Journal of Behavioural Science / Revue Canadienne Des Sciences Du Comportement, 47(4), 321–332. https://doi.org/10.1037/cbs0000024

Carlotto, S. M., Rodriguez, S. Y. S., & Câmara, S. G. (2016). Translation, Adaptation and Exploration of Psychometric Properties of the Emotional Labor Scale (ELS) in a Sample of Psychologists. Temas Em Psicologia, 24(2), 717–725. https://doi.org/10.9788/TP2016.2-17
Studii in Romania
Itemii scalei [EN]On a typical day I have ____ customers.

A typical interaction I have with a customer takes about ____ minutes.

ON AN AVERAGE DAY AT WORK, HOW FREQUENTLY DO YOU DO EACH OF THE FOLLOWING WHEN INTERACTING WITH CUSTOMERS?


1. Interact with customers.
2. Adopt certain emotions as part of your job.
3. Express particular emotions needed for your job.
4. Express intense emotions.
5. Show some strong emotions.
6.Display many different kinds of emotions.
7. Express many different emotions.
8. Display many different emotions when interacting with others
9. Make an effort to actually feel the emotions that I need to display to others.
10. Try to actually experience the emotions that I must show.
11. Really try to feel the emotions I have to show as part of my job.
12. Resist expressing my true feelings.
13. Pretend to have emotions that I don’t really have.
14. Hide my true feelings about a situation
Itemii scalei [RO]Într-o zi obişnuită de muncă aveţi ……...…….. clienţi.

O interacţiune obişnuită cu un client durează aproximativ ……...…….. minute.

În cadrul unei zile normale la muncă, cât de frecvent faceţi următoarele lucruri în interacţiunea cu clienţii?
Vă rugăm să încercuiţi pentru fiecare item cifra care corespunde cel mai bine opiniei dumneavoastră cu privire la întrebare.


1. Interacţionaţi cu clienţii.
2. Adoptaţi anumite emoţii ca parte a sarcinilor de serviciu.
3. Exprimaţi emoţii specifice de care aveţi nevoie pentru slujba dumneavoastră.
4. Exprimaţi emoţii intense.
5. Arătaţi unele emoţii puternice.
6. Afişaţi un număr mare de categorii distincte de emoţii.
7. Exprimaţi multe emoţii diferite.
8. Afişaţi multe emoţii distincte atunci când interacţionaţi cu alţii.
9. Faceţi un efort pentru a simţi cu adevărat emoţiile pe care este nevoie să le afişaţi celorlalţi.
10. Chiar încercaţi să treceţi prin emoţiile pe care trebuie să le arătaţi.
11. Încercaţi cu adevărat să simţiţi emoţiile pe care trebuie să le arătaţi ca parte a job-ului.
12. Vă abţineţi să vă exprimaţi adevăratele sentimente.
13. Vă prefaceţi că simţiţi emoţii pe care nu le aveţi cu adevărat.
14. Vă ascundeţi adevăratele sentimente cu privire la o anumită situaţie.
Indicatii privind scorareaScală sumativă. Scorul total se obține prin însumarea punctajelor obținute la itemi. Scorare pe scală Likert în 5 trepte.