ResearchCentral

Un proiect al grupului de cercetare in evaluare psihologica si educationala
din cadrul Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti
despre researchcentral echipa lista testelor recomandari de utilizare participa contact
Detalii scala
ID423
Nume scala [EN]Transformational Leadership Questionnaire
Nume scala [RO]Chestionar Leadership Transformațional
DomeniuMuncii și Organizațională
SubdomeniuLeadership
Numar itemi15
Nivel adaptare culturala[1] = simpla traducere
Tradus in limba romana deCoralia Sulea, Dragoș Iliescu
Referinta bibliografica originalaRafferty, A. E., & Griffin, M. (2004). Dimensions of transformational leadership: Conceptual and empirical extensions. The Leadership Quarterly, 15, 329–354.
Studii internationale
Studii in Romania
Itemii scalei [EN]Vision

1. Has a clear understanding of where we are going
2. Has a clear sense of where he/she wants our unit to be in 5 years
3. Has no idea where the organization is going (R)

Inspirational communication

1. Says things that make employees proud to be a part of this organization
2. Says positive things about the work unit
3. Encourages people to see changing environments as situations full of opportunities

Intellectual stimulation

1. Challenges me to think about old problems in new ways
2. Has ideas that have forced me to rethink some things that I have never questioned before
3. Has challenged me to rethink some of my basic assumptions about my work

Supportive leadership

1. Considers my personal feelings before acting
2. Behaves in a manner which is thoughtful of my personal needs
3. Sees that the interests of employees are given due consideration

Personal recognition

1. Commends me when I do a better than average job
2. Acknowledges improvement in my quality of work
3. Personally compliments me when I do outstanding work
Itemii scalei [RO]Viziune

1. Are o înţelegere clară asupra direcţiei în care ne îndreptăm.
6. Nu are idee încotro se îndreaptă organizația. (R)
11. Ştie clar unde vrea sa ajungă departamentul peste 5 ani.

Comunicare inspirațională

2. Spune lucruri care îi face pe ceilalţi sa fie mândri că fac parte din această organizație.
7. Spune lucruri pozitive despre departamentul său.
12. Îi încurajează pe ceilalţi să vadă mediul care este în schimbare ca fiind o oportunitate.

Stimulare intelectuală

3. Mă provoacă să gândesc în moduri noi despre probleme vechi.
8. Are idei care m-au forțat să regândesc anumite aspecte pe care nu le-am pus la îndoială niciodată.
13. M-a provocat să regândesc unele din aserțiunile de bază ale muncii mele.

Leadership încurajator

4. Este atent la sentimentele mele înainte să acționeze.
9. Se comportă astfel încât manifestă considerație față de nevoile mele personale.
14. Se asigură de faptul ca intereselor angajaților li se acordă respectul cuvenit.

Recunoaștere personală

5. Mă laudă atunci când îmi fac treaba la un nivel peste medie.
10. Remarcă îmbunătățirile în calitatea muncii mele.
15. Mă complimentează personal atunci când fac o treabă remarcabilă.
Indicatii privind scorareaInstructaj: ”Vă rugăm precizați gradul dumneavoastră de acord cu afirmațiile de mai jos, având în minte liderul sau managerul departamentului dumneavoastră, departamentul fiind definit ca acel grup de persoane în care indivizii interacționează zilnic cu liderul/managerul.”

Scală sumativă. Itemii marcați cu (R) sunt reversați, scorurile astfel obținute pentru itemi sunt apoi însumate. Scorare pe scală Likert în 5 trepte unde: 1 = Dezacord Puternic și 5 = Acord Puternic.