ResearchCentral

Un proiect al grupului de cercetare in evaluare psihologica si educationala
din cadrul Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti
despre researchcentral echipa lista testelor recomandari de utilizare participa contact
Detalii scala
ID429
Nume scala [EN]General Self-Efficacy Scale (GSE)
Nume scala [RO]Scala Auto-Eficacității Generale
DomeniuPersonalitate
SubdomeniuSelf-Efficacy
Numar itemi10
Nivel adaptare culturala[1] = simpla traducere
Tradus in limba romana deRoxana Dimache, Coralia Sulea
Referinta bibliografica originalaSchwarzer, R., & Jerusalem, M. (1995). Generalized Self-Efficacy scale. In J. Weinman, S. Wright, & M. Johnston, Measures in health psychology: A user’s portfolio. Causal and control beliefs (pp. 35-37). Windsor, UK: NFER-NELSON. http://userpage.fu-berlin.de/~health/engscal.htm
Studii internationaleSchwarzer, R., & Jerusalem, M. (1995). Generalized Self-Efficacy scale. In J. Weinman, S. Wright, & M. Johnston, Measures in health psychology: A user’s portfolio. Causal and control beliefs (pp. 35-37). Windsor, UK: NFER-NELSON.

Jerusalem, M., & Schwarzer, R. (1992). Self-efficacy as a resource factor in stress appraisal processes. In R. Schwarzer (Ed.), Self-efficacy: Thought control of action (pp. 195-213). Washington, DC: Hemisphere.

Scholz, U., Gutiérrez-Doña, B., Sud, S., & Schwarzer, R. (2002). Is general self-efficacy a universal construct? Psychometric findings from 25 countries. European Journal of Psychological Assessment, 18(3), 242-251.

Luszczynska, A., Gutiérrez-Doña, B., & Schwarzer, R. (2004). General self-efficacy in various domains of human functioning: Evidence from five countries. International Journal of Psychology.

Schwarzer, R., Bäßler, J., Kwiatek, P., Schröder, K., & Zhang, J. X. (1997). The assessment of optimistic self-beliefs: Comparison of the German, Spanish, and Chinese versions of the General Self-Efficacy Scale. Applied Psychology: An International Review, 46 (1), 69-88.
Studii in Romania
Itemii scalei [EN]1. I can always manage to solve difficult problems if I try hard enough.
2. If someone opposes me, I can find the means and ways to get what I want.
3. It is easy for me to stick to my aims and accomplish my goals.
4. I am confident that I could deal efficiently with unexpected events.
5. Thanks to my resourcefulness, I know how to handle unforeseen situations.
6. I can solve most problems if I invest the necessary effort.
7. I can remain calm when facing difficulties because I can rely on my coping abilities.
8. When I am confronted with a problem, I can usually find several solutions.
9. If I am in trouble, I can usually think of a solution.
10. I can usually handle whatever comes my way.
Itemii scalei [RO]1. Reușesc întotdeauna să rezolv problemele dificile, dacă mă străduiesc suficient de mult.
2. Dacă cineva mi se opune, pot găsi mijloacele pentru a obține ceea ce vreau.
3. Îmi este ușor să mă țin de obiectivele mele și să îmi îndeplinesc scopurile.
4. Sunt încrezător (încrezătoare) că m-aș putea descurca eficient în cazul unor situații neprevăzute.
5. Știu cum să gestionez eficient situații neașteptate.
6. Pot să rezolv majoritatea problemelor, dacă investesc efortul necesar.
7. Pot să rămân calm atunci când mă confrunt cu dificultăți pentru că pot să mă bazez pe abilitățile mele de gestionare.
8. Atunci când mă confrunt cu o problemă, de obicei găsesc mai multe soluții.
9. Dacă am probleme, de regulă pot să mă gândesc la soluții.
10. În general, pot să fac față oricărei situații.
Indicatii privind scorareaInstructaj: ”Următoarele descrieri se referă la atitudini pe care este posibil să le adoptați când vă confruntați cu o situație dificilă. Vă rugăm să citiți cu atenție fiecare afirmație și să marcați măsura în care fiecare dintre aceste descrieri corespunde cel mai bine modului în care vă simţiți sau vă comportaţi.”

Scală sumativă. Scorurile obținute pentru itemi sunt însumate. Scorurile variază între 10 și 40 de puncte. Scală Likert în 4 trepte. 1-Deloc adevărat, 2-Parțial adevărat, 3-În mare parte adevărat, 4-Complet adevărat.