ResearchCentral

Un proiect al grupului de cercetare in evaluare psihologica si educationala
din cadrul Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti
despre researchcentral echipa lista testelor recomandari de utilizare participa contact
Detalii scala
ID451
Nume scala [EN]Transformational Leadership
Nume scala [RO]Leadership Transformațional
DomeniuMuncii și Organizațională
SubdomeniuLeadership
Numar itemi15
Nivel adaptare culturala[1] = simpla traducere
Tradus in limba romana deDragoș Iliescu
Referinta bibliografica originalaRafferty, A. E., & Griffin, M. A. (2004). Dimensions of transformational leadership: Conceptual and empirical extensions. The Leadership Quarterly, 15(3), 329–354. https://doi.org/10.1016/j.leaqua.2004.02.009
Studii internationale
Studii in Romania
Itemii scalei [EN]1. Has a clear understanding of where we are going.
2.Says things that make employees proud to be a part of this organization.
3.Has ideas that have forced me to rethink some things that I have never questioned before.
4. Behaves in a manner which is thoughtful of my personal needs.
5. Personally compliments me when I do outstanding work
6. Has no idea where the organization is going. (R)
7. Says positive things about the work unit.
8. Challenges me to think about old problems in new ways.
9. Sees that the interests of employees are given due consideration.
10. Acknowledges improvement in my quality of work.
11. Has a clear sense of where he/she wants our unit to be in 5 years.
12. Encourages people to see changing environments as situations full of opportunities.
13. Has challenged me to rethink some of my basic assumptions about my work.
14. Considers my personal feelings before acting.
15. Commends me when I do a better than average job.
Itemii scalei [RO]1. Am o înţelegere clară asupra direcţiei în care ne îndreptăm eu și oamenii pe care îi formez.
2. Spun lucruri care îi fac pe ceilalţi sa fie mândrii că lucrează cu mine.
3. Îi determin pe cei din jur să se gândească la lucruri pe care nu le-au problematizat înainte.
4. Mă comport astfel încât să fiu atent la nevoile oamenilor.
5. Îi complimentez pe cei din jur atunci când realizează o activitate deosebită.
6. Nu am idee încotro se îndreaptă compania/oamenii pe care îi formez. (R)
7. Spun lucruri pozitive despre activitatea celorlalţi.
8. Îi provoc pe cei din să se gândească la probleme vechi din perspective noi.
9. Acord atenţia cuvenită intereselor celorlalţi.
10. Apreciez îmbunătăţirea calităţii activităţii oamenilor.
11. Ştiu exact unde vreau să fie compania/oamenii pe care îi formez peste 5 ani.
12. Îi încurajez pe ceilalţi să vadă schimbările din mediu drept oportunităţi.
13. Provoc pe oamenii să îşi reconsidere o parte din asumţiile de bază privind munca.
14. Ţin cont de trăirile celor pe care îi formez înainte de a acţiona.
15. Îmi exprim mulţumirea atunci când ceilalţi depăşesc aşteptările.
Indicatii privind scorareaInstructaj: ”Chestionarul de faţă vizează aspecte specifice leadershipului. Nu există răspunsuri corecte sau greşite. Vă rugăm sa alegeţi răspunsul care vi se potriveşte cel mai bine.”

Scală Sumativă. Scorare pe scală Likert în 5 trepte unde: 1- în foarte mică măsură, 2- în mică măsură, 3- mediu, 4- în mare măsură, 5- în foarte mare măsură.

Itemii marcați cu (R) sunt reversați, scorurile astfel obținute pentru itemi sunt apoi însumate.

Vision: itemii 1,6,11;
Inspirational communication: itemii 2,7,12;
Intellectual stimulation: itemii 3,8,13;
Supportive leadership: itemii 4,9,14;
Personal recognition: itemii 5,10,15.