ResearchCentral

Un proiect al grupului de cercetare in evaluare psihologica si educationala
din cadrul Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti
despre researchcentral echipa lista testelor recomandari de utilizare participa contact
Detalii scala
ID497
Nume scala [EN]Toronto Alexithymia Scale
Nume scala [RO]Scala de Alexitimie Toronto
DomeniuPsihologie clinică
SubdomeniuAlexithymia
Numar itemi20
Nivel adaptare culturala[1] = simpla traducere
Tradus in limba romana deAna Cosmoiu
Referinta bibliografica originalaBagby, R. M., Parker, J. D. A., & Taylor, G. J. (1994). The twenty-item Toronto Alexithymia scale—I. Item selection and cross-validation of the factor structure. Journal of Psychosomatic Research, 38(1), 23–32. https://doi.org/10.1016/0022-3999(94)90005-1
Studii internationaleBagby, R. M., Parker, J. D. A., & Taylor, G. J. (1994b). The twenty-item Toronto Alexithymia scale—I. Item selection and cross-validation of the factor structure. Journal of Psychosomatic Research, 38(1), 23–32. https://doi.org/10.1016/0022-3999(94)90005-1

Bressi, C., Taylor, G., Parker, J., Bressi, S., Brambilla, V., Aguglia, E., … Invernizzi, G. (1996). Cross validation of the factor structure of the 20-item Toronto Alexithymia Scale: An Italian multicenter study. Journal of Psychosomatic Research, 41(6), 551–559. https://doi.org/10.1016/S0022-3999(96)00228-0

Moriguchi, Y., Maeda, M., Igarashi, T., Ishikawa, T., Shoji, M., Kubo, C., & Komaki, G. (2007). Age and gender effect on alexithymia in large, Japanese community and clinical samples: a cross-validation study of the Toronto Alexithymia Scale (TAS-20). BioPsychoSocial Medicine, 1(1), 7. https://doi.org/10.1186/1751-0759-1-7

Zech, E., Luminet, O., Rimé, B., & Wagner, H. (1999). Alexithymia and its measurement: confirmatory factor analyses of the 20-item Toronto Alexithymia Scale and the Bermond-Vorst Alexithymia Questionnaire. European Journal of Personality, 13(6), 511–532. https://doi.org/10.1002/(SICI)1099-0984(199911/12)13:6<511::AID-PER347>3.0.CO;2-0
Studii in Romania
Itemii scalei [EN] 1. I am often confused about what emotion I am feeling.
2. It is difficult for me to fiind the right words for my feelings.
3. I have physical sensations that even doctors don't understand.
4. I am able to describe my feelings easily. (R)
5. I prefer to analyze problems rather than just describe them. (R)
6. When I am upset, I don't know if I am sad, frightened, or angry.
7. I am often puzzled by sensations in my body.
8. I prefer to just let things happen rather than to understand why they turned out that way.
9. I have feelings that I can't quite identify.
10. Being in touch with emotions is essential. (R)
11. I find it hard to describe how i feel about people.
12. People tell me to describe my feelings more.
13. I don't know what's going on inside me.
14. I often don't know why I am angry.
15. I prefer talking to people about their daily activities rather than their feelings.
16. I prefer to watch "light" entertainment shows rather than psychological dramas.
17. It is difficult for me to reveal my innermost feelings, even to close friends.
18. I can feel close to someone, even in moments of silence. (R)
19. I find examination of my feelings useful in solving personal problems. (R)
20. Looking for hidden meanings in movies or plays distracts me from their enjoyment.
Itemii scalei [RO] 1. De multe ori nu îmi pot da seama ce emoție simt de fapt.
2. Îmi este dificil să găsesc cuvintele potrivite pentru a-mi exprima sentimentele.
3. Am senzații fizice pe care nici măcar doctorii nu le pot înțelege.
4. Îmi pot descrie sentimentele cu ușurință. (R)
5. Prefer să îmi analizez problemele în loc să le descriu. (R)
6. Când mă simt rău, nu îmi pot da seama dacă sunt supărat/ă, speriat/ă sau furios/ furioasă.
7. De multe ori sunt nedumerit/ă de senzațiile din corpul meu.
8. Prefer să las lucrurile să se întâmple decât să încerc să înțeleg de ce s-au întâmplat într-un anumit mod.
9. Simt lucruri pe care nu le pot identifica.
10. Este esențial să fii conștient de emoțiile tale. (R)
11. Îmi este greu să descriu ce simt pentru alte persoane.
12. Oamenii îmi spun că ar trebui să vorbesc mai des despre emoțiile mele.
13. Nu înțeleg ce se petrece în mintea mea.
14. De multe ori nu știu de ce mă simt furios/ furioasă.
15. Prefer să discut cu alte persoane despre activitățile lor, decât despre emoțiile lor.
16. Prefer să mă uit la emisiuni de divertisment decât la drame psihologice.
17. Îmi este dificil să îmi dezvălui sentimentele chiar și față de prietenii apropiați.
18. Mă pot simți aproape de cineva chiar și în momentele de liniște. (R)
19. Mi se pare util să îmi examinez sentimentele pentru a rezolva problemele personale. (R)
20. Căutarea de înțelesuri ascunse în filme sau piese de teatru mă distrage de la a mă bucura de ele.
Indicatii privind scorareaInstrucțiuni: „Indicați acordul sau dezacordul dumneavoastră cu privire la următoarele afirmații, bifând în căsuța corespunzătoare. Vă rugăm oferiți un singur răspuns pentru fiecare afirmație. Nu există răspunsuri corecte sau greșite.”

Scorare: Scală sumativă. Itemii marcați cu (R) sunt reversați, scorurile astfel obținute pentru itemi sunt apoi însumate. Scală Likert în 5 trepte, unde 1= Total dezacord și 5 = Acord total.

Difficulty Identifying Feelings - itemii 1, 3, 6, 7, 9, 13, 14.
Difficulty Describing Feelings - itemii 2, 4, 11, 12, 17.
Externally-Oriented Thinking - itemii 5, 8, 10, 15, 16, 18, 19, 20.