ResearchCentral

Un proiect al grupului de cercetare in evaluare psihologica si educationala
din cadrul Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti
despre researchcentral echipa lista testelor recomandari de utilizare participa contact
Detalii scala
ID525
Nume scala [EN]The Healthy Eating and Weight Self-Efficacy Scale (HEWSE)
Nume scala [RO]Scala Alimentației Sănătoase și a Auto-Eficacității Greutății
DomeniuClinică
SubdomeniuBody Image
Numar itemi11
Nivel adaptare culturala[1] = simpla traducere
Tradus in limba romana deSimona Alexandra Zancu
Referinta bibliografica originalaWilson-Barlow, L., Hollins, T. R., & Clopton, J. R. (2014). Construction and validation of the healthy eating and weight self-efficacy (HEWSE) scale. Eating Behaviors, 15(3), 490–492. https://doi.org/10.1016/j.eatbeh.2014.06.004
Studii internationale
Studii in Romania
Itemii scalei [EN]Factor 1 – Consumption of healthy foods

1. I am able to consume fruits and vegetables in most of my meals.
2. I am able to eat a variety of healthy foods to keep my diet balanced.
3. Based on my knowledge of nutrition, I am able to choose healthy foods at
restaurants and from stores.
4. I am able to modify recipes to make them healthier.
5. I am able to choose recipes based on nutritional value.
6. If I choose to indulge in unhealthy food, I am able to appropriately compensate later.
7. When I feel hungry, I am able to easily choose healthy food over less healthy options.

Factor 2 – Healthy weight

8. If I gain weight, I am able to lose that weight in a timely manner.
9. I am able to control my body weight.
10. I am able to keep my body weight changes within 10 pounds.
11. I have confidence that I can attain and maintain my ideal weight.
Itemii scalei [RO]Factorul 1 - Consumul de alimente sănătoase

1. Sunt capabil/ă să consum fructe și legume la majoritatea meselor mele.
2. Sunt capabil/ă să mănânc o varietate de alimente sănătoase pentru a-mi menține alimentația echilibrată.
3. Pe baza cunoștințelor mele despre nutriție, sunt capabil/ă să aleg alimente sănătoase în magazine sau la restaurant.
4. Sunt capabil/ă să modific rețetele pentru a le face mai sănătoase.
5. Sunt capabilă să aleg rețete pe baza valorii nutriționale.
6. Dacă aleg să îmi permit alimente nesănătoase, sunt capabilă să compensez în mod corespunzător mai târziu.
7. Când îmi este foame, sunt capabil/ă să aleg cu ușurință alimente sănătoase în loc de opțiuni mai puțin sănătoase.

Factorul 2 - Greutate în parametrii normali

8. Dacă cresc în greutate, sunt capabil/ă să pierd acea greutate în timp util.
9. Sunt capabil/ă să îmi controlez greutatea corporală.
10. Sunt capabil/ă să-mi mențin modificările greutății mele corporale în limita a maxim 5 kilograme.
11. Sunt încrezătoare că pot atinge și menține greutatea mea ideală.
Indicatii privind scorareaScală Likert în 5 trepte, unde 1 = Dezacord puternic și 5 = Acord puternic.