ResearchCentral

Un proiect al grupului de cercetare in evaluare psihologica si educationala
din cadrul Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti
despre researchcentral echipa lista testelor recomandari de utilizare participa contact
Detalii scala
ID526
Nume scala [EN]The Regulation of Eating Behavior Scale (REBS)
Nume scala [RO]Scala de Reglare a Comportamentului Alimentar
DomeniuClinică
SubdomeniuBody Image
Numar itemi24
Nivel adaptare culturala[1] = simpla traducere
Tradus in limba romana deSimona Alexandra Zancu
Referinta bibliografica originalaPelletier, L. G., Dion, S. C., Slovinec-D’Angelo, M., & Reid, R. (2004). Why Do You Regulate What You Eat? Relationships Between Forms of Regulation, Eating Behaviors, Sustained Dietary Behavior Change, and Psychological Adjustment. Motivation and Emotion, 28(3), 245–277. https://doi.org/10.1023/B:MOEM.0000040154.40922.14
Studii internationale
Studii in Romania
Itemii scalei [EN]Why are you regulating your eating behaviors?

Intrinsic motivation

1. It is fun to create meals that are good for my health.
2. I like to find new ways to create meals that are good for my health.
3. I take pleasure in fixing healthy meals.
4. For the satisfaction of eating healthy.

Integrated regulation

5. Eating healthy is an integral part of my life.
6. Eating healthy is part of the way I have chosen to live my life.
7. Regulating my eating behaviors has become a fundamental part of who I am.
8. Eating healthy is congruent with other important aspects of my life.

Identified regulation

9. I believe it will eventually allow me to feel better.
10. I believe it’s a good thing I can do to feel better about myself in general.
11. It is a good idea to try to regulate my eating behaviors.
12. Is a way to ensure long-term health benefits.

Introjected regulation

13. I don’t want to be ashamed of how I look.
14. I feel I must absolutely be thin.
15. I would feel ashamed of myself if I was not eating healthy.
16. I would be humiliated I was not in control of my eating behaviors.

External regulation

17. Other people close to me insist that I do.
18. Other people close to me will be upset if I don’t.
19. People around me nag me to do it.
20. It is expected of me.

Amotivation

21. I don’t really know. I truly have the impression that I’m wasting my time trying to regulate my eating behaviors.
22. I don’t know why I bother.
23. I can’t really see what I’m getting out of it.
24. I don’t know. I can’t see how my efforts to eat healthy are helping my health situation.
Itemii scalei [RO]De ce vă reglați comportamentul alimentar?

Motivație intrinsecă

1. Este distractiv să creez mâncăruri care sunt bune pentru sănătatea mea.
2. Îmi place să găsesc noi modalități de a crea mâncăruri care sunt bune pentru sănătatea mea.
3. Îmi face plăcere sa gătesc mâncăruri sănătoase.
4. Pentru satisfacția de a mânca sănătos.

Reglare integrată

5. Alimentația sănătoasă este o parte integrantă a vieții mele.
6. Alimentația sănătoasă face parte din modul de viață pe care mi l-am ales.
7. Reglarea comportamentului alimentar a devenit o parte fundamentală din mine.
8. Alimentația sănătoasă este în concordanță cu alte aspecte importante ale vieții mele.

Reglare identificată

9. Cred că îmi va permite până la urmă să mă simt mai bine.
10. Cred ca este un lucru bun pe care îl pot face pentru a mă simți mai bine în pielea mea în general.
11. Este o idee bună să încerc să îmi reglez propriul comportament alimentar.
12. Este o modalitate de a asigura beneficii pe termen lung pentru sănătate.

Reglare introiectată

13. Nu vreau să-mi fie rușine de felul în care arăt.
14. Simt că trebuie neapărat să fiu slab(ă).
15. M-aș simți rușinat(ă) de mine dacă nu aș mânca sănătos.
16. M-aș simți umilit(ă) dacă nu aș avea control asupra propriului comportamentul alimentar.

Reglare externă

17. Alte persoane apropiate insistă să fac asta.
18. Alte persoane apropiate s-ar supăra dacă nu aș face asta.
19. Oamenii din jurul meu mă bat la cap să fac asta.
20. Se așteaptă din partea mea să fac acest lucru.

Amotivare

21. Nu știu cu adevărat. Am impresia că îmi pierd timpul încercând să îmi reglez comportamentul alimentar.
22. Nu știu de ce mă mai deranjez.
23. Nu îmi dau seama cu adevărat ce obțin din asta.
24. Nu știu. Nu văd cum eforturile mele de a mânca sănătos contribuie la starea mea de sănătate.
Indicatii privind scorareaScorare Likert în 7 trepte, unde 1 = Dezacord puternic și 7 = Acord puternic.