ResearchCentral

Un proiect al grupului de cercetare in evaluare psihologica si educationala
din cadrul Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti
despre researchcentral echipa lista testelor recomandari de utilizare participa contact
Detalii scala
ID541
Nume scala [EN]Behavioral Activation for Depression Scale
Nume scala [RO]Scală pentru Activarea Comportamentlă în Depresie
DomeniuClinică
SubdomeniuDepresie
Numar itemi25
Nivel adaptare culturala[1] = simpla traducere
Tradus in limba romana dePopescu Marina, Gherman Alexandru
Referinta bibliografica originalaKanter, J. W., Mulick, P. S., Busch, A. M., Berlin, K. S., & Martell, C. R. (2007). The Behavioral activation for depression scale (BADS): Psychometric properties and factor structure. Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment, 29, 191-202.
Studii internationaleKanter, J. W., Rusch, L. C., Busch, A. M., & Sedivy, S. K. (2009). Validation of the behavioral activation for depression scale (BADS) in a community sample with elevated depressive symptoms. Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment, 31, 36-42.
Manos, R. C., Kanter, J. W., & Luo, W. (2011). The behavioral activation scale for depression-short form: Development and validation. Behavior Therapy, 42, 726-739.
Studii in Romania
Itemii scalei [EN]1. I stayed in bed for too long even though I had things to do.
2. There were certain things I needed to do that I didn't do.
3. I am content with the amount and types of things I did.
4. I engaged in a wide and diverse array of activities.
5. I made good decisions about what type of activities and/or situations I put myself in.
6. I was active, but did not accomplish any of my goals for the day. .
7. I was an active person and accomplished the goals I set out to do.
8. Most of what I did was to escape from or avoid something unpleasant.
9. I did things to avoid feeling sadness or other painful emotions.
10. I tried not to think about certain things.
11. I did things even though they were hard because they fit in with my long-term goals for myself.
12. I did something that was hard to do but it was worth it.
13. I spent a long time thinking over and over about my problems.
14. I kept trying to think of ways to solve a problem but never tried any of the solutions.
15. I frequently spent time thinking about my past, people who have hurt me, mistakes I've made, and other bad things in my history.
16. I did not see any of my friends.
17. I was withdrawn and quiet, even around people I know well.
18. I was not social, even though I had opportunities to be.
19. I pushed people away with my negativity.
20. I did things to cut myself off from other people.
21. I took time off of work/school/chores/responsabilities simply because I was too tired or didn't feel like going in.
22. My work/schoolwork/chores/responsabilities suffered because I was not as active as I needed to be.
23. I structured my day's activities.
24. I only engaged in activities that would distract me from feeling bad.
25. I began to feel badly when others around me expressed negative feelings or experiences.
Itemii scalei [RO]1. Am stat în pat prea mult, chiar dacă aveam lucruri de făcut. (R)
2. Au fost anumite lucruri pe care trebuia să le fac şi nu le-am făcut. (R)
3. Sunt mulţumit(ă) cu cantitatea şi tipurile de lucruri pe care le-am făcut.
4. M-am angajat într-o serie largă şi variată de activităţi. (R)
5. Am luat decizii bune cu privire la tipul de activităţi şi/sau situaţii în care m-am implicat.
6. Am fost activ(ă), dar nu mi-am îndeplinit niciunul din obiectivele zilei. (R)
7. Am fost o persoană activă şi am atins obiectivele pe care mi le-am propus.
8.Cea mai mare parte din ceea ce am făcut a fost să scap din sau să evit ceva neplăcut. (R)
9. Am făcut lucruri pentru a evita să simt tristețe sau a alte emoţii dureroase.
10. Am încercat să nu mă gândesc la anumite lucruri. (R)
11. Am făcut lucruri, deşi erau grele, pentru că erau în acord cu obiectivele mele pe termen lung.
12. Am făcut ceva greu de făcut, dar a meritat.
13. Am petrecut mult timp gândindu-mă iar şi iar la problemele mele. (R)
14. Am tot încercat să mă gândesc la moduri de a rezolva o problemă, dar niciodată nu am încercat vreuna dintre soluţii. (R)
15. Frecvent am petrecut timp gândindu-mă la trecutul meu, oameni care m-au rănit, greşeli pe care le-am făcut şi alte lucruri rele din trecut. (R)
16. Nu am văzut pe niciunul dintre prietenii mei. (R)
17.Am fost retras(ă) şi liniştit(ă) chiar şi în preajma persoanelor pe care le cunosc bine (R)
18. Nu am fost sociabil(ă), deşi am avut oportunităţi să fiu. (R)
19. Am respins oameni cu negativitatea mea. (R)
20. Am făcut lucruri pentru a mă detaşa de alţi oameni. (R)
21. Mi-am luat timp liber de la lucru/şcoală/muncă/responsabilităţi doar pentru că eram prea obosit(ă) sau nu voiam să merg. (R)
22.Lucrul/activitatea şcolară/munca/responsabilităţile au avut de suferit pentru că nu am fost atât de activ(ă) pe cât trebuia să fiu. (R)
23. Am structurat activităţile mele zilnice.
24. M-am angajat doar în activităţi care m-ar distrage din a mă simţi rău. (R) 25. Am început să mă simt rău când cei din jurul meu exprimau sentimente sau experienţe negative. (R)
Indicatii privind scorareaInstrucțiuni: Citiți cu atenție fiecare afirmație și alegeți varianta de răspuns care vă descrie cel mai bine, raportându-vă la săptămâna care a trecut, incluzând și ziua de astăzi.

Scorare: Scală sumativă. Scală Likert în 7 trepte, unde 0 = deloc și 6 = foarte mult. Itemii marcati cu (R) se vor scora invers.

Analizele statistice relevă existența a patru factori:
1. Perceperea Suportului Organizațional pentru Valorificarea Punctelor Forte (itemii 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7)
2. Comportament de Ameliorare a Punctelor Slabe (itemii 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15)
3. Comportament de Valorificare a Punctelor Forte (itemii 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24)
4. Percepția Suportului Organizațional pentru Comportamentelor de Ameliorare a Punctelor Slabe (itemii 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32)