ResearchCentral

Un proiect al grupului de cercetare in evaluare psihologica si educationala
din cadrul Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti
despre researchcentral echipa lista testelor recomandari de utilizare participa contact
Detalii scala
ID545
Nume scala [EN]Child Eating Behavior Questionnaire
Nume scala [RO]Chestionarul Comportamentului de a Mânca la Copii
DomeniuClinică
SubdomeniuEating behavior
Numar itemi35
Nivel adaptare culturala[1] = simpla traducere
Tradus in limba romana dePopescu Marina, Văduva Cristina-Angela, Gherman Alexandru
Referinta bibliografica originalaWardle, J., Guthrie, C. A., Sanderson, S., & Rapoport, L. (2001). Development of the children’s eating behaviour questionnaire. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 42, 963-970.
Studii internationaleWardle, J., Carnell, S., Haqworth, C. M. A., Farooqi, I. S., O'Rahilly, S., Plomin, R. (2008). Obesity Associated Genetic Variation in FTO Is Associated with Diminished Satiety. The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism, Vol. 93, Issue 9, pp. 3640-3643. https://doi.org/10.1210/jc.2008-0472
Webber, L., Hill, C., Saxton, J., Van Jaarsveld, C. H. M. & Wardle, J. (2009). Eating behavior and weight in children. International Journal of Obesity 33, 21-28.
Carnell, S., Wardle, J. (2008). Appetite and adiposity in children: evidence for a behavioral susceptibility theory of obesity. The American Journal of Clinical Nutrition, Vol. 88, Issue 1, pp. 22-29, https://doi.org/10.1093/ajcn/88.1.22
Studii in Romania
Itemii scalei [EN]1. My child loves food
2. My child eats more when worried
3. My child has a big appetite
4. My child finishes his/her meal quickly
5. My child is interested in food
6. My child is always asking for a drink
7. My child refuses new foods at first
8. My child eats slowly
9. My child eats less when s/he is angry
10. My child enjoys tasting new foods
11. My child eats less when s/he is tired
12. My child is always asking for food
13. My child eats more when annoyed
14. If allowed to, my child would eat too much
15. My child eats more when anxious
16. My child enjoys a wide variety of foods
17. My child leaves food on his/her plate at the end of a meal
18. My child takes more than 30 minutes to finish a meal
19. Given the choice, my child would eat most of the time
20. My child looks forward to mealtimes
21. My child gets full before his/her meal is finished
22. My child enjoys eating
23. My child eats more when she is happy
24. My child is difficult to please with meals
25. My child eats less when upset
26. My child gets full up easily
27. My child eats more when s/he has nothing else to do
28. Even if my child is full up s/he finds room to eat his/her favourite food
29. If given the chance, my child would drink continuously throughout the day
30. My child cannot eat a meal if s/he has had a snack just before
31. If given the chance, my child would always be having a drink
32. My child is interested in tasting food s/he hasn’t tasted before
33. My child decides that s/he doesn’t like a food, even without tasting it
34. If given the chance, my child would always have food in his/her mouth
35. My child eats more and more slowly during the course of a meal
Itemii scalei [RO]1. Copilul meu iubește mâncarea
2. Copilul meu mânâncă mai mult atunci când e îngrijorat
3. Copilul meu are un apetit mare
4. Copilul meu termină repede de mâncat
5. Copilul meu e interesat de mâncare
6. Copilul meu cere mereu ceva de băut
7. Copilul meu refuză mâncăruri noi, la început
8. Copilul meu mănâncă încet
9. Copilul meu mănâncă mai puțin când e nervos
10. Copilul meu se bucură să guste mâncăruri noi
11. Copilul meu mânâncă mai puțin atunci când e obosit(ă)
12. Copilul meu cere mereu ceva de mâncare
13. Copilul meu mănâncă mai mult când e enervat(ă)
14. Dacă ar fi lăsat, copilul meu ar mânca prea mult
15. Copilul meu mânăncă mai mult atunci când e neliniștit
16. Copilul meu se bucură de o mare varietate de mâncăruri
17. Copilul meu lasă mâncare în farfurie la sfârșitul mesei
18. Copilului meu îi ia mai mult de 30 de minute să termine o masă
19. Dacă i s-ar da șansa, copilul meu ar mânca în majoritatea timpului
20. Copilul meu așteaptă cu nerăbdare ora mesei
21. Copilul meu se satură înainte să termine de mâncat
22. Copilul meu se bucură să mănânce
23. Copilul meu mănâncă mai mult atunci când e fericit
24. Copilul meu e greu de mulțumit cu mesele
25. Copilul meu mănâncă mai puțin atunci când e supărat
26. Copilul meu se satură ușor
27. Copilul meu mănâncă mai mult când nu are altceva de făcut
28. Chiar și atunci când copilul meu e sătul, mai găsește loc pentru a mânca mâncarea sa favorită
29. Dacă i s-ar da șansa, copilul meu ar bea încontinuu pe parcursul zilei
30. Copilul meu nu poate mânca o masă dacă a luat o gustare chiar înainte
31. Dacă i s-ar da ocazia, copilul meu ar bea mereu câte ceva
32. Copilul meu e interesat să guste mâncăruri pe care nu le-a mai gustat înainte
33. Copilul meu decide că nu îi place o mâncare chiar și fără să o guste
34. Dacă i s-ar da șansa, copilul meu ar fi mereu cu mâncarea la gură
35. Copilul meu mânăncă din ce în ce mai lent în timpul unei mese
Indicatii privind scorareaInstructaj: „Citiţi următoarele afirmaţii şi bifaţi casetele cele mai potrivite comportamentului copilului dumneavoastră.”

Scorare: Scală sumtivă. Scală Likert în 5 trepte, unde Niciodată = 1, Rar = 2, Uneori = 3, Deseori = 4, Întotdeauna = 5.

Analizele statistice au relevat existența a 7 factori:
1. Responsivitate la senzația de sațietate / Mâncat lent (itemii 26, 3, 17, 21, 30, 8, 18, 35)
2. Nervozitate (itemii 10, 16, 32, 7, 33, 24)
3. Responsivitate la mâncare (itemii 12, 34, 19, 14, 28)
4. Bucuria de a mânca (itemii 22, 1, 5, 20)
5. Dorința de a bea (itemii 31, 29, 6)
6. Mâncat puțin pe fond emoțional (itemii 9, 11, 25)
7. Mâncat mult pe fond emoțional (itemii 23, 13, 15, 2, 27)