ResearchCentral

Un proiect al grupului de cercetare in evaluare psihologica si educationala
din cadrul Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti
despre researchcentral echipa lista testelor recomandari de utilizare participa contact
Detalii scala
ID549
Nume scala [EN]Dieting Beliefs Scale
Nume scala [RO]Scala Credințelor despre Dietă
DomeniuClinică
SubdomeniuDiet
Numar itemi16
Nivel adaptare culturala[1] = simpla traducere
Tradus in limba romana dePopescu Marina, Văduva Cristina-Angela, Gherman Alexandru
Referinta bibliografica originalaStotland, S., & Zuroff, D. C. (1990). A new measure of weight locus of control: The Dieting Beliefs Scale. Journal of Personality Assessment, 54(1-2), 191-203.
Studii internationaleO'brien, K. S., Puhl, R. M., Latner, J. D., Mir, A. S., & Hunter, J. A. (2010). Reducing anti‐fat prejudice in preservice health students: a randomized trial. Obesity, 18(11), 2138-2144.
Furnham, A., & Greaves, N. (1994). Gender and locus of control correlates of body image dissatisfaction. European Journal of Personality, 8(3), 183-200.
Tylka, T. L., & Subich, L. M. (1999). Exploring the construct validity of the eating disorder continuum. Journal of Counseling Psychology, 46(2), 268.
Studii in Romania
Itemii scalei [EN]1. By restricting what one eats, one can lose weight.
2. When people gain weight it is because of something they have done or not done.
3. A thin body is largely a result of genetics.
4. No matter how much effort one puts into dieting, one's weight tends to stay about the same.
5. One's weight is, to a great extent, controlled by fate.
6. There is so much fattening food around that losing weight is almost impossible.
7. Most people can only diet successfully when other people push them to do it.
8. Having a slim and fit body has very little to do with luck.
9. People who are overweight lack the willpower necessary to control their weight.
10. Each of us is directly responsible for our weight.
11. Losing weight is simply a matter of wanting to do it and applying yourself.
12. People who are more than a couple of pounds overweight need professional help to lose weight.
13. By increasing the amount one exercises, one can lose weight.
14. Most people are at their present weight because that is the weight level that is natural for them.
15. Unsuccessful dieting is due to lack of effort.
16. In order to lose weight people must get a lot of encouragement from others.
Itemii scalei [RO]1. Prin limitarea a ceea ce mănâncă, un om poate pierde în greutate.
2. Când oamenii iau în greutate, este din cauza a ceea ce au făcut sau nu au făcut.
3. Un corp subțire este în mare masură un rezultat al geneticii. (R)
4. Indiferent de efortul pe care oamenii îl depun în a ține o dietă, corpul tinde să rămână la fel. (R)
5. Greutatea cuiva este, în mare masură, controlată de soartă. (R)
6. Există atât de multă mâncare care îngrașă, încât pierderea în greutate e aproape imposibilă. (R)
7. Majoritatea oamenilor pot ține o dietă cu succes doar când alți oameni îi împing să facă acest lucru. (R)
8. A avea un corp subțire și în formă are puțin de-a face cu norocul.
9. Persoanelor supraponderale le lipsește voința necesară pentru a-și controla greutatea.
10. Fiecare dintre noi este direct responsabil pentru greutatea lui.
11. Scăderea în greutate este pur și simplu o chestiune legată de voința de a face acest lucru și de a munci din greu.
12. Persoanele care au mai mult de câteva kilograme în plus necesită ajutor profesionist pentru a pierde în greutate. (R)
13. Prin creșterea numarului de exercitii pe care le face, o persoană poate pierde în greutate.
14. Cei mai mulți oameni au greutatea lor actuală deoarece respectivul nivel al greutății este unul natural pentru ei. (R)
15. Dieta fără succes se datorează lipsei de efort.
16. Pentru a pierde în greutate, oamenii au nevoie de multe încurajări de la ceilalți. (R)
Indicatii privind scorareaInstructaj: „Vă rugăm să răspundeți la următoarele afirmații, indicând cât de bine descrie fiecare afirmație credințele dvs. Plasați un număr de la 1 (nu descrie deloc corect credințele mele) până la 6 (descrie foarte corect credințele mele) în spațiul furnizat înaintea fiecărei afirmații.”

Scorare: Scală sumativă. Scală Likert în 6 trepte, unde 1 = nu descrie deloc corect credințele mele și 6 = descrie foarte corect credințele mele. Itemii marcati cu (R) se vor scora invers.