ResearchCentral

Un proiect al grupului de cercetare in evaluare psihologica si educationala
din cadrul Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti
despre researchcentral echipa lista testelor recomandari de utilizare participa contact
Detalii scala
ID550
Nume scala [EN]Emotion Regulation Questionnaire
Nume scala [RO]Chestionar de Reglare Emoțională
DomeniuClinică
SubdomeniuEmotion Regulation
Numar itemi10
Nivel adaptare culturala[1] = simpla traducere
Tradus in limba romana deBrebenel Diana-Mihaela, Constantinescu Oana Maria, Ioniță Alia-Maria
Referinta bibliografica originalaGross, J.J., & John, O.P. (2003). Individual differences in two emotion regulation processes: Implications for affect, relationships, and well-being. Journal of Personality and Social Psychology, 85, 348-362.
Studii internationaleButler, E. A., Egloff, B., Wilhelm, F. H., Smith, N. C., Erikson, E. A., & Gross, J. J. (2003). The social consequences of expressive suppression. Emotion, 3, 48-67. Ochsner, K. & Gross, J. J. (2005). The cognitive control of emotion. Trends in Cognitive Sciences, 9, 242-249.
Studii in RomaniaBîlc, M., Vulturar, R., Chiș, A., Prodan, A., Cioară, M., Miu, A. (2015). Reappraisal ability predicts exam stress in students. 8th International Congress and 13th National of Clinical Psychology.
Ciolacu, M. V. (2015). Emotional regulation strategies proposed to librarians to reduce emotional burnout. Romanian Journal of Experimental Applied Psychology, 6(2).
Itemii scalei [EN]1. When I want to feel more positive emotion (such as joy or amusement), I change what I’m thinking about.
2. I keep my emotions to myself.
3. When I want to feel less negative emotion (such as sadness or anger), I change what I’m thinking about.
4. When I am feeling positive emotions, I am careful not to express them.
5. When I’m faced with a stressful situation, I make myself think about it in a way that helps me stay calm.
6. I control my emotions by not expressing them.
7. When I want to feel more positive emotion, I change the way I’m thinking about the situation.
8. I control my emotions by changing the way I think about the situation I’m in.
9. When I am feeling negative emotions, I make sure not to express them.
10. When I want to feel less negative emotion, I change the way I’m thinking about the situation.
Itemii scalei [RO]1. Atunci când vreau să simt mai multe emoții pozitive (cum ar fi bucurie sau amuzament), mă gândesc la altceva.
2. Îmi țin emoțiile pentru mine.
3. Atunci când vreau să simt mai puține emoții negative (cum ar fi tristețe sau furie), mă gândesc la altceva.
4. Atunci când simt emoții pozitive, am grijă să nu mi le exprim.
5. Atunci când mă confrunt cu o situație stresantă, mă gândesc la ea într-un mod care să mă ajute să rămân calm/ă.
6. Îmi controlez emoțiile neexprimându-le.
7. Atunci când vreau să simt mai multe emoții pozitive, îmi schimb modul în care mă gândesc la situația respectivă.
8. Îmi controlez emoțiile schimbându-mi modul în care mă gândesc la situația în care mă aflu.
9. Atunci când simt emoții negative, mă asigur că nu mi le exprim.
10. Atunci când vreau să simt mai puține emoții negative, îmi schimb modul în care mă gândesc la situația respectivă.
Indicatii privind scorareaInstructaj: „Vă rugăm să evaluați, pe o scală de la 1 la 7, fiecare dintre următoarele afirmații.

Scorare: Scală sumativă. Scală Likert în 7 trepte, unde 1 = dezacord total și 7 = acord total. Rezulatele se calculează separat pentru fiecare factor. Analizele statistice relevă existența a doi factori: Reevaluare cognitivă (itemii 1, 3, 5, 7, 8, 10) Suprimarea expresivă (itemii 2,4,6,9)