ResearchCentral

Un proiect al grupului de cercetare in evaluare psihologica si educationala
din cadrul Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti
despre researchcentral echipa lista testelor recomandari de utilizare participa contact
Detalii scala
ID573
Nume scala [EN]Believability of Anxious Feelings and Thoughts Questionnaire (BAFT)
Nume scala [RO]Chestionarul de credibilitate a sentimentelor și gândurilor anxioase
DomeniuPsihologia Clinică
SubdomeniuAnxietate
Numar itemi16
Nivel adaptare culturala[[1]=] =
Tradus in limba romana deAnghelescu Valentina Ana Maria
Referinta bibliografica originalaHerzberg, K. N., Sheppard, S. C., Forsyth, J. P., Credé, M., Earleywine, M., & Eifert, G. H. (2012). The Believability of Anxious Feelings and Thoughts Questionnaire (BAFT): A psychometric evaluation of cognitive fusion in a nonclinical and highly anxious community sample. Psychological Assessment, 24(4), 877–891. doi:10.1037/a0027782
Studii internationaleHayes-Skelton, S. A., & Lee, C. S. (2018). Changes in Decentering Across Cognitive Behavioral Group Therapy for Social Anxiety Disorder. Behavior Therapy. doi:10.1016/j.beth.2018.01.005 Juncos, D. G., Heinrichs, G. A., Towle, P., Duffy, K., Grand, S. M., Morgan, M. C., … Kalkus, E. (2017). Acceptance and Commitment Therapy for the Treatment of Music Performance Anxiety: A Pilot Study with Student Vocalists. Frontiers in Psychology, 8. doi:10.3389/fpsyg.2017.00986 
Studii in RomaniaNu sunt disponibile in literatura de specialitate.
Itemii scalei [EN]1. I need to get a handle on my anxiety and fear for me to have the life I want.
2. Appearing nervous is not good and causes me to suffer.
3. I can't really do the things that I want to do when I have anxiety and fear.
4. I must stay in control of my emotions.
5. If I were like other people, I would be able to get a grip on my anxious thoughts and feelings.
6. My anxious thoughts and feelings are a problem.
7. I am sure to be embarrassed and make a fool of myself when other people notice how nervous and shaky I feel.
8. Unusual body sensations are scary and something I need to act on to reduce or get rid of before I can do anything else.
9. My anxious thoughts and feelings are not normal.
10. Scanning my body for signs and symptoms of anxiety is important to keep me safe.
11. When I am very anxious or afraid, there is a good chance that I might be dying.
12. I could lose control of myself when I feel anxious or afraid.
13. I must do something about my anxiety or fear when it shows up.
14. When unpleasant thoughts occur, I must push them out of my mind.
15. When I feel bad, I must fight the feeling in order to make it go away.
16. My happiness and success depend on how good I feel.
Itemii scalei [RO]1. Trebuie să-mi gestionez anxietatea și frica ca să am viața pe care mi-o doresc.
2. Să par nervos nu este bine și mă face să sufăr.
3. Nu prea pot face lucrurile pe care vreau să le fac atunci când am anxietate și teamă.
4. Trebuie să rămân sub controlul emoțiilor mele.
5. Dacă aș fi ca și alți oameni, aș fi capabil să opresc gândurile și sentimentele mele anxioase.
6. Gândurile și sentimentele mele anxioase sunt o problemă.
7. Sunt sigur/ă că sunt jenat/ă și că mă comport inadecvat, atunci când alți oameni observă cât de norvos/nervoasă și de agitat/ă mă simt.
8. Senzațiile neobișnuite ale corpului sunt înfricoșătoare așa că trebuie să acționez pentru a le reduce sau pentru a scăpa de ele înainte de a face orice altceva.
9. Gândurile și sentimentele mele anxioase nu sunt normale.
10. Să-mi scanez propriul corp pentru a găsi semne și simptome de anxietate este important pentru a mă proteja.
11. Când sunt foarte anxios/anxioasă sau speriat/ă, există șanse mari să pot muri.
12. Mi-aș putea pierde controlul asupra mea atunci când mă simt anxios/anxioasă sau speriat/ă.
13. Trebuie să fac ceva cu anxietatea sau frica mea atunci când apare.
14. Când apar gânduri neplăcute, trebuie să le alung din mintea mea.
15. Când mă simt rău, trebuie să combat sentimentul pentru a-l face să plece.
16. Fericirea și succesul meu depind de cât de bine mă simt.
Indicatii privind scorareaInstructaj Imaginați-vă că următoarele gânduri v-au apărut chiar acum. Cât de valabile sau credibile ar putea fi fiecare în cazul dvs.? Vă rugăm să utilizați următoarea scală de la 1 la 7. Pentru fiecare gând, vă rugăm să încercuiți un număr 1 (deloc credibil) până la 7 (complet credibil) în funcție de cât de credibil este fiecare gând pentru dumneavoastră. 1 - deloc credibil 7- complet credibil Scorare: Scală sumativă.