ResearchCentral

Un proiect al grupului de cercetare in evaluare psihologica si educationala
din cadrul Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti
despre researchcentral echipa lista testelor recomandari de utilizare participa contact
Detalii scala
ID574
Nume scala [EN]Chronic Pain Acceptance Questionnaire – Revised (CPAQ-R)
Nume scala [RO]Chestionar de acceptare a durerii cronice - revizuit
DomeniuPsihologia Clinică
SubdomeniuDurere cronică
Numar itemi6
Nivel adaptare culturala[[1]=] =
Tradus in limba romana deAnghelescu Valentina Ana Maria
Referinta bibliografica originalaMcCraken, L. M., Vowles, K. E. & Eccleston, C. (2004). Acceptance of chronic pain: component analysis and a revised assessment method. Pain, 107, 159-166. McCracken, L. M., Vowles, K. E., & Eccleston, C. (2005). Acceptance-based treatment for persons with complex, long standing chronic pain: a preliminary analysis of treatment outcome in comparison to a waiting phase. Behavior Research and Therapy, 43, 1335-1346
Studii internationaleLeasure, W. B., & Leasure, E. L. (2017). The Role of Integrated Care in Managing Chronic Pain. Focus (American Psychiatric Publishing), 15(3), 284–291. https://doi.org/10.1176/appi.focus.20170014 Wang, Y., Qi, Z., Hofmann, S. G., Si, M., Liu, X., & Xu, W. (2019). Effect of Acceptance versus Attention on Pain Tolerance: Dissecting Two Components of Mindfulness. Mindfulness, 10(7), 1352–1359. Guildford, B. J., Daly-Eichenhardt, A., Hill, B., Sanderson, K., & McCracken, L. M. (2018). Analgesic reduction during an interdisciplinary pain management programme: treatment effects and processes of change. British journal of pain, 12(2), 72–86. https://doi.org/10.1177/2049463717734016
Studii in Romania
Itemii scalei [EN]1. I am getting on with the business of living no matter what my level of pain is.
2. My life is going well, even though I have chronic pain.
3. It’s OK to experience pain.
4. I would gladly sacrifice important things in my life to control this pain better.
5. It’s not necessary for me to control my pain in order to handle my life well.
6. Although things have changed, I am living a normal life despite my chronic pain.
7. I need to concentrate on getting ride of my pain.
8. There are many activities I do when I feel pain.
9. I lead a full life even though I have chronic pain.
10. Controlling my pain is less important than any other goals in my life.
11. My thoughts and feelings about pain must change before I can take important steps in my life.
12. Despite the pain, I am now sticking to a certain course in my life.
13. Keeping my pain level under control takes first priority whenever I’m doing something.
14. Before I can make any serious plans, I have to get some control over my pain.
15. When my pain increases, I can still take care of my responsibilities.
16. I will have better control over my life if I can control my negative thoughts about pain.
17. I avoid putting myself in situations where my pain might increase.
18. My worries and fears about what pain will do to me are true.
19. It’s a great relief to realize that I don’t have to change my pain to get on with life.
20. I have to struggle to do things when I have pain.
Itemii scalei [RO]1. Mă preocup să trăiesc cât mai bine indiferent de nivelul meu de durere.
2. Viața mea merge bine, chiar dacă am dureri cronice.
3. Este în regulă să simt durere.
4. Aș sacrifica cu bucurie lucruri importante din viața mea pentru a controla mai bine această durere.
5. Nu este necesar pentru mine să-mi controlez durerea pentru a-mi gestiona bine viața.
6. Deși lucrurile s-au schimbat, trăiesc o viață normală în ciuda durerii mele cronice.
7. Trebuie să mă concentrez să scap de durerea mea.
8. Sunt multe activități pe care le fac atunci când simt durere.
9. Duc o viață deplină, chiar dacă am dureri cronice.
10. Controlul durerii mele este mai puțin important decât orice alte obiective din viața mea.
11. Gândurile și sentimentele mele despre durere trebuie să se schimbe înainte de a putea face pași importanți în viața mea.
12. În ciuda durerii, acum mă lipesc de un anumit curs al vieții mele.
13. Să-mi mențin durerea sub control este o prioritate de fiecare dată când am ceva de făcut.
14. Înainte să-mi pot face planuri serioase, trebuie să-mi controlez durerea.
15. Când durerea îmi crește, pot totuși să am grijă de responsabilitățile mele.
16. Voi avea un control mai bun asupra vieții mele dacă îmi pot controla gândurile negative despre durere.
17. Evit să mă pun în situații în care durerea mea ar putea crește.
18. Grijile și temerile mele despre ce ar putea să-mi facă mie durerea pot deveni reale.
19. Este o mare ușurare să realizez că nu trebuie să-mi schimb durerea pentru a continua viața.
20. Trebuie să mă lupt ca să fac lucruri atunci când am durere.
Indicatii privind scorareaInstructaj Mai jos veți găsi o listă de afirmații. Vă rugăm să evaluați cât de adevărată este fiecare afirmație și cât de mult vi se aplică dumneavoastră. Utilizați următoarea scală pentru a face o alegere. De exemplu, dacă credeți că o afirmație este „Întotdeauna adevărată”, alegeți cifra 6 de lângă această afirmație. 0- niciodată adevărat 1- foarte rar adevărat 2- rareori adevărat 3- uneori adevărat 4- adesea adevărat 5- aproape întotdeauna adevărat 6- întotdeauna adevărat Scoare: Scală sumativă. Au fost identificați 2 factori: (1) Angajarea de activitate (desfășurarea activităților de viață, indiferent de durere). Itemii- 1, 2, 3, 5, 6, 8, 9, 10, 12, 15, 19. (2) Voința de durere (recunoașterea faptului că evitarea și controlul sunt adesea metode de adaptare la durerea cronică). Itemii - 4, 7, 11, 13, 14, 16, 17, 18, 20.