ResearchCentral

Un proiect al grupului de cercetare in evaluare psihologica si educationala
din cadrul Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti
despre researchcentral echipa lista testelor recomandari de utilizare participa contact
Detalii scala
ID587
Nume scala [EN]Multidimensional Offline and Online Peer Victimization Scale
Nume scala [RO]Scala multidimensională de victimizare offline și online de către colegi
DomeniuPsihologia Educației
SubdomeniuVictimizare
Numar itemi20
Nivel adaptare culturala[[1]=] =
Tradus in limba romana deAnghelescu Valentina Ana Maria
Referinta bibliografica originalaSumter, S. R., Valkenburg, P. M., Baumgartner, S. E., Peter, J., & van der Hof, S. (2015). Development and validation of the Multidimensional Offline and Online Peer Victimization Scale. Computers in Human Behavior, 46, 114–122. doi:10.1016/j.chb.2014.12.042
Studii internationaleMiers, A. C., Sumter, S. R., Clark, D. M., & Leigh, E. (2020). Interpretation Bias in Online and Offline Social Environments and Associations with Social Anxiety, Peer Victimization, and Avoidance Behavior. Cognitive Therapy and Research. doi:10.1007/s10608-020-10097-1 Sumter, S. R., & Baumgartner, S. E. (2017). Psychosomatic complaints in adolescence: Untangling the relationship between offline and online peer victimization, psychosomatic complaints and social support. European journal of developmental psychology, 14(4), 399-415.
Studii in Romania
Itemii scalei [EN]Another child/young person…
1. ...kicked or hit me
2. ...called me names
3. ...pushed me
4. ...insulted me
5. ...embarrassed me
6. ..excluded me
7. ...did not let me participate
8. ...did not let me join a conversation
9. ...did not hang out with me
10. ...acted like I did not exist
Another child/young person…
11. ...send me nasty messages
12. ...called me names
13. ...send me aggressive messages
14. ...insulted me
15. ...embarrassed me
16. ...did not let me participate
17. ...did not let me join a conversation
18. ...excluded me
19. ...told my secrets to others
20. ...acted like I did not exist
Itemii scalei [RO]Un alt copil / tânăr ...
1. ... mi-a dat piciorul sau m-a lovit
2. ... mi-a pus porecle
3. ... m-a împins
4. ... m-a insultat
5. ... m-a făcut de râs
6. ... m-a exclus
7. ... nu m-a lăsat să particip
8. ... nu m-a lăsat să mă alătur unei conversații
9. ... nu a vrut să-și petreacă timpul cu mine
10. ...a acționat ca și cum nu eu aș exista
Un alt copil / tânăr ...
11. ... îmi trimite mesaje urâte
12. ... mi-a pus porecle
13. ... îmi trimite mesaje agresive
14. ... m-a insultat
15. ... m-a făcut de râs
16. ... nu m-a lăsat să particip
17. ... nu m-a lăsat să mă alătur unei conversații
18. ... m-a exclus
19. ... mi-a spus secretele altora
20. ... a acționat ca și cum nu eu aș exista
Indicatii privind scorareaInstrucțiuni pentru itemii 1-10 (Subscala de victimizare offline a colegilor): Următoarele întrebări se referă la experiențele ta cu colegii de clasă. Suntem interesați de experiențele tale cu colegii și nu cu adulții. De câte ori ți s-au întâmplat umătoarele lucruri în ultimele șase luni? Instrucțiuni pentru itemii 11-20 ( Subscala de victimizare online a colegilor): Internetul se referă la rețeaua specială pe care o folosești prin intermediul unui calculator sau al unui telefon mobil. Următoarele întrebări se referă la experiențele ta cu colegii de clasă prin intermediul internetului. Suntem interesați de experiențele tale cu colegii și nu cu adulții. De câte ori ți s-au întâmplat umătoarele lucruri în ultimele șase luni când ai folosit internetul? Compoziția subscalelor: Offline directe: 1, 2, 3, 4, 5; Indirect offline: 6, 7, 8, 9, 10 ; Online direct: 11, 12, 13, 14, 15; Online indirecte: 16, 17, 18, 19, 20. Scorare: scală sumativă.