ResearchCentral

Un proiect al grupului de cercetare in evaluare psihologica si educationala
din cadrul Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti
despre researchcentral echipa lista testelor recomandari de utilizare participa contact
Detalii scala
ID589
Nume scala [EN]Psychological Inflexibility in Pain Scale (PIPS)
Nume scala [RO]Scala de inflexibilitate psihologică în durere
DomeniuPsihologia Clinică
SubdomeniuInflexibilitatea psihologică în durere
Numar itemi16
Nivel adaptare culturala[[1]=] =
Tradus in limba romana deAnghelescu Valentina Ana Maria
Referinta bibliografica originalaWicksell, R. K., Renöfält, J., Olsson, G. L., Bond, F. W., & Melin, L. (2008). Avoidance and cognitive fusion--central components in pain related disability? Development and preliminary validation of the Psychological Inflexibility in Pain Scale (PIPS). European journal of pain (London, England), 12(4), 491–500. https://doi.org/10.1016/j.ejpain.2007.08.003
Studii internationaleBrown, S. L., Roush, J. F., Marshall, A. J., Jones, C., & Key, C. (2020). The Intervening Roles of Psychological Inflexibility and Functional Impairment in the Relation between Cancer-related Pain and Psychological Distress. International journal of behavioral medicine, 27(1), 100–107. https://doi.org/10.1007/s12529-019-09838-8 Feliu-Soler, A., Martínez-Zalacaín, I., Pérez-Aranda, A., Borràs, X., Andrés-Rodríguez, L., Sanabria-Mazo, J. P., Fayed, N., Stephan-Otto, C., Núñez, C., Soriano-Mas, C., & Luciano, J. V. (2020). The Bed Nucleus of the Stria Terminalis as a Brain Correlate of Psychological Inflexibility in Fibromyalgia. Journal of clinical medicine, 9(2), 374. https://doi.org/10.3390/jcm9020374 Zvolensky, M. J., Kauffman, B. Y., Shepherd, J. M., Viana, A. G., Bogiaizian, D., Rogers, A. H., Bakhshaie, J., & Peraza, N. (2020). Pain-Related Anxiety Among Latinx College Students: Relations to Body Vigilance, Worry, Anxious Arousal, and General Depression. Journal of racial and ethnic health disparities, 7(3), 498–507. https://doi.org/10.1007/s40615-019-00678-6
Studii in Romania
Itemii scalei [EN]1. I would do almost anything to get rid of my pain.
2. I don’t do things that are important to me to avoid feeling my pain.
3. When I am in pain, I stay away from other people.
4. It is important that I learn to control my pain.
5. It is important to understand what causes my pain.
6. I feel angry about my pain.
7. I say things like ”I don’t have any energy”, ”I am not well enough”, ”I don’t have time”, ”I don’t dare”, ”I have too much pain”, ”I feel too bad” or ”I don’t feel like it”.
8. I avoid doing things when there is a risk it will hurt or make things worse.
9. I avoid scheduling activities because of my pain.
10. I put a lot of effort into fighting my pain.
11. It’s not me that controls my life, it’s my pain.
12. I need to understand what is wrong in order to move on.
13. Because of my pain, I no longer plan for the future.
14. I postpone things on account of my pain.
15. I cancel planned activities when I am in pain.
16. I interrupt activities if it starts to hurt or becomes worse.
Itemii scalei [RO]1. Aș face aproape orice pentru a scăpa de durerea mea.
2. Nu fac lucruri care sunt importante pentru mine pentru a evita să îmi simt durerea.
3. Când am dureri, stau departe de alte persoane.
4. Este important să învăț să îmi controlez durerea.
5. Este important să înțelegem ce îmi provoacă durerea.
6. Mă enervează durerea mea.
7. Spun lucruri precum „Nu am deloc energie”, „Nu sunt suficient de bun”, „Nu am timp”, „Nu îndrăznesc”, „Am prea multe dureri”, „Mă simt prea rău ”sau„ Nu simt nimic ”.
8. Evit să fac lucruri atunci când există riscul ca acesta să doară sau să înrăutățească lucrurile.
9. Evit programarea activităților din cauza durerii mele.
10. Am depus mult efort în lupta împotriva durerii mele.
11. Nu eu îmi controlez viața mea, ci durerea mea.
12. Trebuie să înțeleg ce este greșit decât să trec peste.
13. Din cauza durerii mele, nu mai îmi fac planuri pentru viitor.
14. Amân lucrurile din cauza durerii mele.
15. Anulez activitățile planificate atunci când am dureri.
16. Întrerup activitățile dacă începe să mă doară sau se agravează durerea.
Indicatii privind scorarea Instructaj Mai jos veți găsi o listă de afirmații. Vă rugăm să evaluați cât de adevărată este fiecare afirmație pentru dvs., folosind următoarea scală: 1- niciodată adevărat 2- foarte rar adevărat 3- rareori adevărat 4- uneori adevărat 5- adesea adevărat 6- aproape întotdeauna adevărat 7- întotdeauna adevărat Scorare: scală sumativă. Scala de Inflexibilitate psihologică în durere este o scala de 16 afirmații utilizate pentru evaluarea inflexibilității psihologice (adică evitarea, acceptarea, fuziunea, orientarea valorilor, disconfort legat de murdărie) la persoanele cu durere cronică. Există 2 componente principale care sunt măsurate în această scală: 1. Evitarea durerii: itemii 2, 3, 7, 8, 9, 11, 13, 14, 15, 16; 2.Fuzia cu gânduri de durere: itemii 1, 4, 5, 6, 10, 12.