ResearchCentral

Un proiect al grupului de cercetare in evaluare psihologica si educationala
din cadrul Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti
despre researchcentral echipa lista testelor recomandari de utilizare participa contact
Detalii scala
ID590
Nume scala [EN]Self-Compassion Scale for Youth
Nume scala [RO]Scala de auto-compasiune pentru tineri
DomeniuPsihologie Clinică
SubdomeniuCompasiune
Numar itemi17
Nivel adaptare culturala[[1]=] =
Tradus in limba romana deAnghelescu Valentina Ana Maria
Referinta bibliografica originalaNeff, K. D., Bluth, K., Tóth-Király, I., Davidson, O., Knox, M. C., Williamson, Z., & Costigan, A. (2020). Development and Validation of the Self-Compassion Scale for Youth. Journal of Personality Assessment, 1–14. doi:10.1080/00223891.2020.1729774 Neff, K. D., & Tóth-Király, I. (2020). Self-Compassion Scale (SCS). Neff, K. D. (2020). Commentary on Muris and Otgaar (2020): Let the Empirical Evidence Speak on the Self-Compassion Scale. Mindfulness, 1-10.
Studii internationale
Studii in Romania
Itemii scalei [EN]1. I try to be kind and supportive to myself when I’m having a hard time.
2. When I feel sad or down, it seems like I'm the only one who feels that way.
3. When I notice things about myself that I don’t like, I get really frustrated.
4. When I feel I’m not “good enough” in some way, I try to remind myself that other people sometimes feel this way too.
5. When I feel frustrated or disappointed, I think about it over and over again.
6. When something upsetting happens I try to see things as they are without blowing it out of proportion.
7. I get mad at myself for not being better at some things.
8. When I’m sad or unhappy, I remember that other people also feel this way at times.
9. I’m kind to myself when things go wrong and I’m feeling bad.
10. When I feel bad or upset, I tend to feel most other people are probably happier than I am.
11. When something difficult happens, I try to see things clearly without exaggeration.
12. I’m really hard on myself when I do something wrong.
13. When things aren’t going well, I keep in mind that life is sometimes hard for everyone.
14. When I’m feeling bad or upset, I can’t think of anything else at the time.
15. I try to be understanding and patient with myself even when I mess up.
16. When I’m really struggling, I tend to feel like other people are probably having an easier time of it.
17. When something upsets me, I try to notice my feelings and not get carried away by them.
Itemii scalei [RO]1. Încerc să fiu amabil/ă și susținător/susținătoare cu mine când îmi este greu.
2. Când mă simt trist/ă sau doborât/ă, am impresia că sunt singurul care se simte așa.
3. Când observ lucruri despre mine care nu-mi plac, devin foarte frustrat/ă.
4. Când simt că nu sunt „suficient de bun/ă” într-un fel, încerc să îmi reamintesc că alte persoane se simt și ele în acest fel.
5. Când mă simt frustrat/ă sau dezamăgit/ă, mă gândesc la asta non-stop.
6. Când se întâmplă ceva care mă supără, încerc să văd lucrurile așa cum sunt, fără să mă îngrijorez.
7. Mă enervez pe mine pentru ca nu sunt mai bun/ă la unele lucruri.
8. Când sunt trist/ă sau nefericit/ă, îmi reamintesc că uneori și alte persoane se simt în acest fel .
9. Sunt bun/ă cu mine când lucrurile merg greșit și nu mă simt bine.
10. Când mă simt rău sau supărat/ă, tind să simt că majoritatea oamenilor sunt probabil mult mai fericiți decât mine.
11. Când se întâmplă ceva dificil, încerc să văd lucrurile clar fără exagerări.
12. Sunt foarte dur/ă cu mine când fac ceva greșit.
13. Când lucrurile nu merg bine, îmi repet în minte că viața este uneori grea pentru toată lumea.
14. Când mă simt rău sau sunt supărat/ă, nu mă pot gândi la nimic altceva în momentul respectiv.
15. Încerc să fiu înțelegător/înțelegătoare și să am răbdare cu mine chiar și atunci când fac ceva greșit.
16. Când lupt să îmi îndrept eșecurile, am tendința să cred că alți oameni probabil au o perioadă ușoară.
17. Când ceva mă supără, încerc să-mi observ sentimentele și să nu îmi pierd controlul.
Indicatii privind scorareaInstructaj Vă rugăm să încercuiți răspunsul care descrie cel mai bine modul în care acționați față de dvs. în momentele dificile. Vă rugăm să citiți fiecare afirmație cu atenție și să răspundeți sincer. Mulțumim! 1= Aproape niciodată 2= Nu foarte des 3= Uneori 4= Foarte des 5= Aproape întotdeauna Subscale: Auto-amabilitate 1, 9, 15; Auto-judecată (scoraret inversă): 3, 7, 12; Umanitate comună: 4, 8, 13; Izolare (scorare inversă): 2, 10, 16; Mindfulness: 6, 11, 17; Supraidentificare (scorare inversă): 5, 14. Scorare: Scală sumativă.