ResearchCentral

Un proiect al grupului de cercetare in evaluare psihologica si educationala
din cadrul Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti
despre researchcentral echipa lista testelor recomandari de utilizare participa contact
Detalii scala
ID591
Nume scala [EN]Self-Compassion Scale
Nume scala [RO]Scala de auto-compasiune
DomeniuPsihologia Clinică
SubdomeniuCompasiune
Numar itemi26
Nivel adaptare culturala[[1]=] =
Tradus in limba romana deAnghelescu Valentina Ana Maria
Referinta bibliografica originalaNeff, K. D. (2003). Development and validation of a scale to measure self-compassion. Self and Identity, 2, 223-250
Studii internationaleNeff, K. D., Kirkpatrick, K. L., & Rude, S. S. (2007). Self-compassion and adaptive psychological functioning. Journal of research in personality, 41(1), 139-154. Neff, K. D., Kirkpatrick, K. L., & Rude, S. S. (2007). Self-compassion and adaptive psychological functioning. Journal of Research in Personality, 41(1), 139–154. doi:10.1016/j.jrp.2006.03.004 Leary, M. R., Tate, E. B., Adams, C. E., Batts Allen, A., & Hancock, J. (2007). Self-compassion and reactions to unpleasant self-relevant events: the implications of treating oneself kindly. Journal of personality and social psychology, 92(5), 887.
Studii in Romania
Itemii scalei [EN]1. I’m disapproving and judgmental about my own flaws and inadequacies.
2. When I’m feeling down I tend to obsess and fixate on everything that’s wrong.
3. When things are going badly for me, I see the difficulties as part of life that everyone goes through.
4. When I think about my inadequacies, it tends to make me feel more separate and cut off from the rest of the world.
5. I try to be loving towards myself when I’m feeling emotional pain.
6. When I fail at something important to me I become consumed by feelings of inadequacy.
7. When I'm down and out, I remind myself that there are lots of other people in the world feeling like I am.
8. When times are really difficult, I tend to be tough on myself.
9. When something upsets me I try to keep my emotions in balance.
10. When I feel inadequate in some way, I try to remind myself that feelings of inadequacy are shared by most people.
11. I’m intolerant and impatient towards those aspects of my personality I don't like.
12. When I’m going through a very hard time, I give myself the caring and tenderness I need.
13. When I’m feeling down, I tend to feel like most other people are probably happier than I am.
14. When something painful happens I try to take a balanced view of the situation.
15. I try to see my failings as part of the human condition.
16. When I see aspects of myself that I don’t like, I get down on myself.
17. When I fail at something important to me I try to keep things in perspective.
18. When I’m really struggling, I tend to feel like other people must be having an easier time of it.
19. I’m kind to myself when I’m experiencing suffering.
20. When something upsets me I get carried away with my feelings.
21. I can be a bit cold-hearted towards myself when I'm experiencing suffering.
22. When I'm feeling down I try to approach my feelings with curiosity and openness.
23. I’m tolerant of my own flaws and inadequacies.
24. When something painful happens I tend to blow the incident out of proportion.
25. When I fail at something that's important to me, I tend to feel alone in my failure.
26. I try to be understanding and patient towards those aspects of my personality I don't like.
Itemii scalei [RO]1. Sunt dezaprobator/dezaprobatoare și critic în privința propriilor mele defecte și insuficiențe.
2. Când mă simt în trist/ă, am tendința de deveni obsedat/ă și fixat/ă pe tot ceea ce este greșit.
3. Când lucrurile nu merg bine pentru mine, văd dificultățile ca pe o parte a vieții prin care toată lumea trece.
4. Când mă gândesc la insuficiențele mele, am tendința de a mă face să mă simt separat/ă și izolat/ă de restul lumii.
5. Încerc să fiu iubitor/iubitoare cu mine atunci când simt durere emoțională.
6. Când nu reușesc ceva important pentru mine, devin consumat/ă de sentimente de insuficiență.
7. Când sunt fără resurse, îmi reamintesc că în lume există o mulțime de oameni care se simt la fel cum mă simt și eu.
8. Când vremurile sunt cu adevărat dificile, tind să fiu dur/ă cu mine.
9. Când ceva mă supără, încerc să-mi păstrez emoțiile în echilibru.
10. Când mă simt insuficient/ă în vreun fel, încerc să-mi reamintesc că sentimentele de insuficiență sunt trăite de majoritatea oamenilor.
11. Sunt intolerant/ă și neîngăduitor/neîngăduitoare față de acele aspecte ale personalității mele care nu-mi plac.
12. Când trec printr-o perioadă foarte grea, îmi ofer grija și tandrețea de care am nevoie.
13. Când mă simt trist, tind să simt că majoritatea celorlalți sunt probabil mai fericiți decât mine.
14. Când se întâmplă ceva dureros, încerc să am o perspectivă echilibrată a situației.
15. Încerc să-mi văd eșecurile ca făcând parte din condiția umană.
16. Când văd aspecte care nu-mi plac, devin critic/ă cu mine.
17. Când nu reușesc ceva important pentru mine, încerc să păstrez lucrurile în perspectivă.
18. Când mă lupt cu o problemă, am tendința de a simți că alte persoane trebuie să treacă printr-o perioadă mai ușoară.
19. Sunt bun/ă cu mine când trec printr-o suferință.
20. Când ceva mă supără, mă las dus/ă de val de sentimentele mele.
21. Pot fi puțin insensibil/ă cu mine când trec printr-o suferință.
22. Când mă simt trist/ă, încerc să-mi abordez sentimentele cu curiozitate și deschidere.
23. Sunt tolerant/ă cu propriile mele defecte și insuficiențe.
24. Când se întâmplă ceva dureros, tind să sufăr mult prea mult din cauza incidentului.
25. Când nu reușesc ceva ce este important pentru mine, tind să mă simt singur/ă în eșecul meu.
26. Încerc să fiu înțelegător/înțelegătoare și răbdător/răbdătoare față de acele aspecte ale personalității mele care nu-mi plac.
Indicatii privind scorareaInstructaj: Vă rugăm să citiți cu atenție fiecare afirmație înainte de a răspunde. Alegeți cifra corespunzătoare fiecărei afirmații, indicând cât de des vă comportați în modul menționat, utilizând o scală de la 1 (aproape niciodată) la 5 (aproape întotdeauna). Subscale: Auto-amabilitate: 5, 12, 19, 23, 26; Auto-judecată (scorare inversă): 1, 8, 11, 16, 21; Umanitate comună: 3, 7, 10, 15; Izolare (scorare inversă): 4, 13, 18, 25; Mindfulness: 9, 14, 17, 22; Supraidentificare (scorare inversă): 2, 6, 20, 24; Scorul total reiese din calcularea punctajului global ce reprezintă suma itemilor.