ResearchCentral

Un proiect al grupului de cercetare in evaluare psihologica si educationala
din cadrul Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti
despre researchcentral echipa lista testelor recomandari de utilizare participa contact
Detalii scala
ID597
Nume scala [EN]Need for Cognition Scale
Nume scala [RO]Scala Nevoii de Stimulare Cognitivă
DomeniuPersonalitate
SubdomeniuNeed for cognition
Numar itemi18
Nivel adaptare culturala[1] = simpla traducere
Tradus in limba romana deAura Stefania Aprodu
Referinta bibliografica originalaCacioppo, J. T., Petty, R. E., & Feng Kao, C. (1984). The efficient assessment of need for cognition. Journal of personality assessment, 48(3), 306-307.
Studii internationaleRudolph, J., Greiff, S., Strobel, A., & Preckel, F. (2018). Understanding the link between need for cognition and complex problem solving. Contemporary Educational Psychology, 55, 53-62.

Watts, L. L., Steele, L. M., & Song, H. (2017). Re-examining the relationship between need for cognition and creativity: Predicting creative problem solving across multiple domains. Creativity Research Journal, 29(1), 21-28.

Carnevale, J. J., Inbar, Y., & Lerner, J. S. (2011). Individual differences in need for cognition and decision-making competence among leaders. Personality and Individual Differences, 51(3), 274-278.

Haddock, G., Maio, G. R., Arnold, K., & Huskinson, T. (2008). Should persuasion be affective or cognitive? The moderating effects of need for affect and need for cognition. Personality and Social Psychology Bulletin, 34(6), 769-778.
Studii in Romania
Itemii scalei [EN]1. I would prefer complex to simple problems.
2. I like to have the responsibility of handling a situation that requires a lot of thinking.
3. Thinking is not my idea of fun.(R)
4. I would rather do something that requires little thought than something that is sure to challenge my thinking abilities. (R)
5. I try to anticipate and avoid situations where there is likely a chance I will have to think in depth about something. (R)
6. I find satisfaction in deliberating hard and for long hours.
7. I only think as hard as I have to.(R)
8. I prefer to think about small, daily projects to long-term ones. (R)
9. I like tasks that require little thought once I’ve learned them. (R)
10. The idea of relying on thought to make my way to the top appeals to me.
11. I really enjoy a task that involves coming up with new solutions to problems.
12. Learning new ways to think doesn’t excite me very much.(R)
13. I prefer my life to be filled with puzzles that I must solve.
14. The notion of thinking abstractly is appealing to me.
15. I would prefer a task that is intellectual, difficult, and important to one that is somewhat important but does not require much thought.
16. I feel relief rather than satisfaction after completing a task that required a lot of mental effort.(R)
17. It’s enough for me that something gets the job done; I don’t care how or why it works.(R)
18. I usually end up deliberating about issues even when they do not affect me personally.
Itemii scalei [RO]1. Prefer problemele complexe în locul celor simple.
2. Îmi place să am responsabilitatea de a gestiona o situație care necesită multă gândire.
3. Să gândesc nu prea mi se pare distractiv. (R)
4. Mai degrabă aș face ceva care necesită puțină gândire decât ceva care sigur mi-ar pune la încercare abilitățile cognitive. (R)
5. Încerc să anticipez și să evit situațiile în care există șanse mari să fiu obligat să gândesc în profunzime în legătură cu ceva. (R)
6. Găsesc satisfacție în reflectarea profundă și de lungă durată.
7. Gândesc doar atât cât este necesar. (R)
8. Prefer să mă gândesc mai degrabă la proiectele mici, zilnice, decât la unele pe termen lung. (R)
9. Îmi plac sarcinile care necesită puțină gândire odată ce le-am învățat. (R)
10. Îmi place ideea de a mă baza pe gândire pentru a-mi croi drumul spre vârf.
11. Îmi place cu adevărat o sarcină care implică găsirea de noi soluții la probleme.
12. Învățarea unor noi modalități de a gândi nu mă încântă foarte mult. (R)
13. Prefer ca viața mea să fie plină de puzzle-uri pe care trebuie să le rezolv.
14. Mă atrage noțiunea de gândire abstractă.
15. Aș prefer mai mult o sarcină intelectuală, dificilă și importantă decât una care este oarecum importantă, dar nu necesită prea multă gândire.
16. Simt mai degrabă ușurare decât satisfacție după ce termin o sarcină care a necesitat mult efort mental. (R)
17. Pentru minte este de ajuns faptul că un instrument își face treaba; nu-mi pasă cum și de ce funcționează. (R)
18. Ajung, de obicei, să reflectez îndelung asupra unor probleme, chiar și atunci când aceastea nu mă afectează personal.
Indicatii privind scorareaInstructaj: „Următoarele afirmații se referă la efortul cognitiv pe care îl depuneți, de obicei, în diverse activități. Pentru fiecare întrebare, alegeți răspunsul care vi se potrivește cel mai bine.”
1 – complet necaracteristic;
2 – aproape necaracteristic;
3 – nici necaracteristic, nici caracteristic;
4 – destul de caracteristic;
5 – complet caracteristic

Scală sumativă. Itemii marcați cu (R) sunt reversați, scorurile astfel obținute pentru itemi sunt apoi însumate. Un scor ridicat sugerează tendința persoanei de a se implica și a găsi satisfacție în activități care îi stimulează gândirea și care implică efort cognitiv mare.