ResearchCentral

Un proiect al grupului de cercetare in evaluare psihologica si educationala
din cadrul Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti
despre researchcentral echipa lista testelor recomandari de utilizare participa contact
Detalii scala
ID607
Nume scala [EN]Family Involvement Questionnaire
Nume scala [RO]Scala Implicării Familiei
DomeniuPsihologie Educațională
SubdomeniuFamily involvement
Numar itemi21
Nivel adaptare culturala[1] = simpla traducere
Tradus in limba romana deOjică Andreea-Simina
Referinta bibliografica originalaFantuzzo, J., Gadsden, V., Li, F., Sproul, F., McDermott, P., Hightower, D., & Minney, A. (2013). Multiple dimensions of family engagement in early childhood education: Evidence for a short form of the Family Involvement Questionnaire. Early Childhood Research Quarterly, 28(4), 734–742.
Studii internationaleBulotsky-Shearer, R. J., Bouza, J., Bichay, K., Fernandez, V. A., & Gaona Hernandez, P. (2016). EXTENDING THE VALIDITY OF THE FAMILY INVOLVEMENT QUESTIONNAIRE-SHORT FORM FOR CULTURALLY AND LINGUISTICALLY DIVERSE FAMILIES FROM LOW-INCOME BACKGROUNDS. Psychology in the Schools, 53(9), 911–925. doi:10.1002/pits.21953
Studii in Romania
Itemii scalei [EN]1. I attend conferences with the teacher to talk about my child’s learning or behavior.
2. I talk to my child’s teacher about his/her daily school routine.
3. I talk to my child’s teacher about the classroom rules.
4. I talk to the teacher about how my child gets along with his/her classmates in school.
5. I talk to my child’s teacher about my child’s accomplishments.
6. I talk to my child’s teacher about his/her difficulties at school.
7. I talk with my child’s teacher about school work he/she is expected to practice at home.
8. I participate in planning classroom activities with the teacher.
9. I attend parent workshops or training offered by my child’s school.
10. I participate in planning school trips for my child.
11. I volunteer in my child’s classroom.
12. I go on class trips with my child.
13. I participate in parent and family social activities at my child’s school.
14. I talk with other parents about school meetings and events.
15. I take my child places in the community to learn special things (e.g., zoo, museum, etc.).
16. I talk about my child’s learning efforts in front of relatives and friends.
17. I talk with my child about how much I love learning new things.
18. I bring home learning materials for my child (tapes, videos, books).
19. I spend time with my child working on reading/writing skills.
20. I spend time with my child working on creative activities (like singing, dancing, drawing, and story telling).
21. I spend time with my child working on number skills.
Itemii scalei [RO]1. Particip la conferințe cu profesorul pentru a vorbi despre procesul de învățare sau comportamentul copilului meu.
2. Vorbesc cu profesorul copilului meu despre rutina sa școlară zilnică.
3. Vorbesc cu profesorul copilului meu despre regulile clasei.
4. Vorbesc cu profesorul despre modul în care copilul meu se înțelege cu colegii săi în cadrul școlii.
5. Vorbesc cu profesorul copilului meu despre realizările copilului.
6. Vorbesc cu profesorul copilului meu despre dificultățile sale la școală.
7. Vorbesc cu profesorul copilului meu despre munca școlară pe care trebuie să o exerseze acasă.
8. Particip la planificarea activităților din cadrul clasei împreună cu profesorul.
9. Particip la workshopuri sau traininguri pentru părinți oferite de școala copilului meu.
10. Particip la planificarea excursiilor școlare pentru copilul meu.
11. Fac voluntariat în cadrul clasei copilului meu.
12. Merg în excursii cu clasa împreună cu copilul meu.
13. Particip în cadrul activităților sociale pentru părinți și familie la școala copilului meu.
14. Vorbesc cu alți părinți despre întâlniri și evenimente școlare.
15. Îmi duc copilul în locuri din cadrul comunității pentru a învăța lucruri speciale (de exemplu, grădina zoologică, muzeu, etc.).
16. Vorbesc despre eforturile de învățare ale copilului meu în fața rudelor și a prietenilor.
17. Vorbesc cu copilul meu despre cât de mult îmi place să învăț lucruri noi.
18. Aduc acasă materiale pentru învățare pentru copilul meu (înregistrări, videoclipuri, cărți).
19. Petrec timp cu copilul meu lucrând la aptitudinile sale de citire/scriere.
20. Petrec timp cu copilul meu lucrând la activități creative (precum cântatul, dansatul, desenatul, sau spunerea poveștilor).
21. Petrec timp cu copilul meu lucrând la aptitudinile sale numerice.
Indicatii privind scorareaScală sumativă.