| Detalii scala |
---|
ID | 608 |
Nume scala [EN] | Learning Behaviors Scale |
Nume scala [RO] | Scala Comportamentelor de Învățare |
Domeniu | Psihologie Educațională |
Subdomeniu | Learning Behaviors |
Numar itemi | 24 |
Nivel adaptare culturala | [1] = simpla traducere |
Tradus in limba romana de | Ojică Andreea-Simina |
Referinta bibliografica originala | Chao, J. L., McDermott, P. A., Watkins, M. W., Drogalis, A. R., Worrell, F. C., & Hall, T. E. (2016). The Learning Behaviors Scale: National standardization in Trinidad and Tobago. International Journal of School & Educational Psychology, 6(1), 35–49. |
Studii internationale | McDermott, P. A., Leigh, N. M., & Perry, M. A. (2002). Development and validation of the preschool learning behaviors scale. Psychology in the Schools, 39(4), 353–365. doi:10.1002/pits.10036 |
Studii in Romania | |
Itemii scalei [EN] | Scale I: Competence motivation
1. Lively interest in learning activities.
2. Cooperates sensibly in class activities.
3. Accepts new tasks, no fear.
4. Takes refuge in dullness/incompetence.
5. Hesitant about giving answer.
6. Gives up easily.
7. Don’t-care attitude toward success.
8. Little desire to please teacher.
9. Reluctant to tackle new tasks.
10. Responds in manner showing attention.
11. Too unenergetic for interest/effort.
12. Delays answer, wait for hint.
13. Says task too hard without effort.
14. Sticks to task with minor distractions.
Scale II: Strategy/ Flexibility
1. Invents silly ways to do tasks.
2. Hostile when frustrated or corrected.
3. Enterprising ideas that don’t work.
4. Performs own not accepted way.
5. Peculiar/inflexible procedures.
6. Charms others to do work.
7. Fidgets, squirms, leaves seat.
8. Headaches and pains to avoid learning.
9. Doesn’t work well in bad mood.
10. Distracted easily or seeks distraction.
|
Itemii scalei [RO] | Scala I: Motivație pentru Competență
1. Interes viu în ceea ce privește activitățile de învățare.
2. Cooperează cu sensibilitate în activitățile clasei.
3. Acceptă sarcini noi, fără frică.
4. Se refugiază în lâncezeală/incompetență.
5. Ezitant în a da răspuns.
6. Renunță ușor.
7. Atitudine nepăsătoare față de succes.
8. Dorință redusă de a-i face pe plac profesorului.
9. Reticent în a aborda sarcini noi.
10. Răspunde într-o manieră care indică atenție.
11. Prea lipsit de energie pentru interes/efort.
12. Amână răspunsul, așteaptă un indiciu.
13. Spune că sarcina este prea grea fără a depune efort.
14. Se concentrează asupra sarcinii cu mici distrageri.
Scala II: Strategie/ Flexibilitate
1. Inventează modalități absurde de a efectua sarcinile.
2. Ostil atunci când este frustrat sau corectat.
3. Idei întreprinzătoare care nu funcționează.
4. Performează în propria manieră, care nu este acceptată.
5. Proceduri ciudate/inflexibile.
6. Îi convinge pe ceilalți să lucreze.
7. Se bâțâie, se agită, își părăsește locul
8. Migrene și dureri pentru a evita să învețe.
9. Nu lucrează bine atunci când are o stare de spirit proastă.
10. Distras cu ușurință sau caută distrageri.
|
Indicatii privind scorarea | Scală sumativă. |