ResearchCentral

Un proiect al grupului de cercetare in evaluare psihologica si educationala
din cadrul Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti
despre researchcentral echipa lista testelor recomandari de utilizare participa contact
Detalii scala
ID610
Nume scala [EN]Academic Motivation Scale College (AMS-C 28)
Nume scala [RO]Scala pentru Motivație Academică
DomeniuPsihologie Educațională
SubdomeniuMotivație Academică
Numar itemi28
Nivel adaptare culturala[1] = simpla traducere
Tradus in limba romana deAnca Vlăduți
Referinta bibliografica originalaVallerand, R. J., Pelletier, L. G., Blais, M. R., Brière, N. M., Senécal, C. B., & Vallières, É. F. (1993). Academic motivation scale (ams-c 28) college (cegep) version. Educational and Psychological Measurement, 52(53), 1992-1993.
Studii internationale
Studii in Romania
Itemii scalei [EN]1. Because with only a high-school degree I would not find a high-paying job later on.
2. Because I experience pleasure and satisfaction while learning new things.
3. Because I think that a college (CEGEP) education will help me better prepare for the career I have chosen.
4. For the intense feelings I experience when I am communicating my own ideas to others.
5. Honestly, I don't know; I really feel that I am wasting my time in school
6. For the pleasure I experience while surpassing myself in my studies.
7. To prove to myself that I am capable of completing my college (CEGEP) degree
8. In order to obtain a more prestigious job later on.
9. For the pleasure I experience when I discover new things never seen before.
10. Because eventually it will enable me to enter the job market in a field that I like.
11. For the pleasure that I experience when I read interesting authors.
12. I once had good reasons for going to college (CEGEP); however, now I wonder whether I should continue.
13. For the pleasure that I experience while I am surpassing myself in one of my personal accomplishments.
14. Because of the fact that when I succeed in college (CEGEP) I feel important.
15. Because I want to have "the good life" later on.
16. For the pleasure that I experience in broadening my knowledge about subjects which appeal to me.
17. Because this will help me make a better choice regarding my career orientation.
18. For the pleasure that I experience when I feel completely absorbed by what certain authors have written.
19. I can't see why I go to college (CEGEP) and frankly, I couldn't care less.
20. For the satisfaction I feel when I am in the process of accomplishing difficult academic activities.
21. To show myself that I am an intelligent person.
22. In order to have a better salary later on.
23. Because my studies allow me to continue to learn about many things that interest me.
24. Because I believe that a few additional years of education will improve my competence as a worker.
25. For the "high" feeling that I experience while reading about various interesting subjects.
26. I don't know; I can't understand what I am doing in school.
27. Because college (CEGEP) allows me to experience a personal satisfaction in my quest for excellence in my studies.
28. Because I want to show myself that I can succeed in my studies.
Itemii scalei [RO]1. Deoarece, fără acest curs, nu voi avea un job plătit bine în viitor.
2. Deoarece simt plăcere și satisfacție când învăț lucruri noi.
3. Deoarece cred că informațiile din cursul respectiv mă vor ajuta pe viitor, în cariera pe care am ales-o.
4. Datorită sentimentelor intense pe care le trăiesc, în cadrul cursului, atunci când comunic altor colegi ideile mele.
5. Sincer, nici nu știu de ce îmi pierd timpul venind la cursul respectiv. (R)
6. Datorită plăcerii pe care o simt, atunci când mă autodepășesc în sarcinile pe care le primesc de la curs.
7. Pentru a îmi demonstra că sunt capabil/ă să promovez acest curs.
8. Pentru a obține un job prestigios în viitor.
9. Pentru plăcerea pe care o simt, atunci când descopăr lucruri noi, din informațiile cursurlui.
10. Deoarece, în cele din urmă, acest curs îmi va permite să ajung pe piața muncii, în domeniul care îmi place.
11. Pentru plăcerea pe care o simt, atunci când citesc autori interesanți, sugerați de profesor în bibliografia cursului respectiv.
12. Am avut odata motive întemeiate pentru a merge la cursul repsectiv, însă acum mă întreb dacă ar trebui să continui să merg.
13. Datorită plăcerii pe care o simt, atunci când mă autodepășesc pe plan personal.
14. Deoarece atunci când am succes la cursul respectiv, mă simt important.
15. Deoarece îmi doresc viață bună în viitor.
16. Pentru plăcerea pe care o simt, atunci când îmi extind cunoștințele cu informații primite de la profesorul respectiv, despre subiecte care mă interesează.
17. Deoarece acest curs mă va ajuta să iau o decizie mai bună, privind orientarea mea profesională.
18. Pentru plăcerea pe care o simt, atunci când mă simt absorbit/ă când citesc anumiți autori, recomandați de profesor, la cursul respectiv.
19. Nu îmi dau seama de ce mă duc la cursul respectiv, nu îmi pasă.
20. Pentru plăcerea pe care o simt, atunci când sunt în procesul de a efectua anumite sarcini dificile, primite la cursul respectiv.
21. Pentru a îmi demonstra că sunt o persoană inteligentă.
22. Pentru a avea un salariu mai bun în viitor.
23. Deoarece cursul respectiv îmi permite să continui să învăț despre multe lucruri care mă interesează.
24. Deoarece consider că acest curs în plus îmi va spori competențele, ca angajat pe domeniul respectiv.
25. Datorită sentimentului superior, pe care îl simt când citesc despre subiectele interesante, predate de profesor, în cadrul cursurlui respectiv.
26. Nu știu, nu înțeleg de ce mă duc la cursul respectiv. (R)
27. Deoarece acest curs îmi permite să simt satisfacție personală, în misiunea mea de a excela la cursul respectiv.
28. Deoarece vreau să îmi demonstrez că pot reuși să promovez acest curs.
Indicatii privind scorareaScală Likert 1-7, unde: 1 – dezacord total; 2 – dezacord; 3 – dezacord moderat; 4 – neutru; 5 – acord moderat; 6 – acord; 7 – acord total

Instrucțiuni: De ce frecventați cursul profesorului respectiv?

Notă: itemii 5, 12, 19 și 26 trebuie inversați atunci când se calculează scorul final.

Dimensiuni

# 2, 9, 16, 23 Motivație intrinsecă - de a cunoaște

# 6, 13, 20, 27 Motivație intrinsecă - orientare către realizări

# 4, 11, 18, 25 Motivație intrinsecă - pentru stimulare

# 3, 10, 17, 24 Motivație extrinsecă - identificare

# 7, 14, 21, 28 Motivație extrinsecă - introiecție

# 1, 8, 15, 22 Motivație extrinsecă - reglare externă

# 5, 12, 19, 26 Lipsa motivației