ResearchCentral

Un proiect al grupului de cercetare in evaluare psihologica si educationala
din cadrul Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti
despre researchcentral echipa lista testelor recomandari de utilizare participa contact
Detalii scala
ID636
Nume scala [EN]Penn Interactive Peer Play Scale (PIPPS) - Teacher Version
Nume scala [RO]Scala Penn privind Jocul Interactiv cu Anturajul - Versiunea pentru Cadre Didactice
DomeniuPsihologie Educațională
SubdomeniuPeer Play
Numar itemi34
Nivel adaptare culturala[1] = simpla traducere
Tradus in limba romana deIstrate Oana
Referinta bibliografica originalaFantuzzo, J., Sutton-Smith, B., Coolahan, K. C., Manz, P. H., Canning, S., & Debnam, D. (1995). Assessment of preschool play interaction behaviors in young low-income children: Penn Interactive Peer Play Scale. Early Childhood Research Quarterly, 10(1), 105-120.
Studii internationale
Studii in Romania
Itemii scalei [EN]Factor 1: Disruption
1. Starts fights and arguments
2. Is rejected by others
3. Doesn’t take turns
4. Doesn’t share toys
5. Tattles
6. Destroys others’ things
7. Verbally assaults
8. Cries, whines, shows temper
9. Grabs other things
10. Is physically aggressive

Factor 2: Disconnection
1. Hovers outside play group
2. Withdraws
3. Wanders aimlessly
4. Is ignored by others
5. Is not invited into play groups
6. Refuses to play when invited
7. Confused in play
8. Needs teacher’s direction
9. Seems unhappy
10. Has difficulty moving from one activity to another

Factor 3: Play Interaction
1. Shares ideas
2. Leads other children
3. Helps other children
4. Helps settle peer conflicts
5. Directs others’ actions politely
6. Encourages others to join pIay
7. Shows creativity in making up play stories & activities

Remaining Double Loading Items
1. Accepts idea
2. Compromises
3. Disagrees cheerfully
4. Considerate
5. Converses
6. Goes along
7. Smiles
Itemii scalei [RO]Factorul 1: Perturbare
1. Provoacă conflicte și certuri
2. Este respins de ceilalți
3. Nu face cu rândul
4. Nu împarte jucării
5. Flecărește
6. Distruge lucrurile altora
7. Atacă verbal
8. Plânge, se vaită, face crize
9. Apucă lucrurile altora
10. Este agresiv fizic


Factorul 2: Deconectare
1. Rămâne în afara grupului de joacă
2. Se retrage
3. Rătăcește fără țintă
4. Este ignorat de ceillați
5. Nu este invitat în grupuri de joacă
6. Refuză să se joace atunci când este invitat
7. Confuz în joc
8. Are nevoie de ajutorul profesorului
9. Pare nefericit
10. Are dificultăți în a trece de la o activitate la alta

Factorul 3: Interacțiunea de joc
1. Împărtășește ideile
2. Coordonează alți copii
3. Ajută alți copii
4. Ajută la rezolvarea conflictelor din anturaj
5. Direcționează acțiunile altora politicos
6. Îi încurajează pe ceilalți să se alăture jocului
7. Arată creativitate în alcătuirea poveștilor și activităților de joacă


Itemi rămași cu dublă încărcare
1. Acceptă idei
2. Face compromisuri
3. Exprimă dezacord cu voioșie
4. Este grijuliu
5. Conversează
6. Cooperează
7. Zâmbește
Indicatii privind scorareaInstructaj: Indicați frecvența cu care ați observat fiecare comportament, în timpul activităților de joc din ultimile 2 luni.

Scală sumativă. Scorare pe scală Likert.