| Detalii scala |
---|
ID | 636 |
Nume scala [EN] | Penn Interactive Peer Play Scale (PIPPS) - Teacher Version |
Nume scala [RO] | Scala Penn privind Jocul Interactiv cu Anturajul - Versiunea pentru Cadre Didactice |
Domeniu | Psihologie Educațională |
Subdomeniu | Peer Play |
Numar itemi | 34 |
Nivel adaptare culturala | [1] = simpla traducere |
Tradus in limba romana de | Istrate Oana |
Referinta bibliografica originala | Fantuzzo, J., Sutton-Smith, B., Coolahan, K. C., Manz, P. H., Canning, S., & Debnam, D. (1995). Assessment of preschool play interaction behaviors in young low-income children: Penn Interactive Peer Play Scale. Early Childhood Research Quarterly, 10(1), 105-120. |
Studii internationale | |
Studii in Romania | |
Itemii scalei [EN] | Factor 1: Disruption
1. Starts fights and arguments
2. Is rejected by others
3. Doesn’t take turns
4. Doesn’t share toys
5. Tattles
6. Destroys others’ things
7. Verbally assaults
8. Cries, whines, shows temper
9. Grabs other things
10. Is physically aggressive
Factor 2: Disconnection
1. Hovers outside play group
2. Withdraws
3. Wanders aimlessly
4. Is ignored by others
5. Is not invited into play groups
6. Refuses to play when invited
7. Confused in play
8. Needs teacher’s direction
9. Seems unhappy
10. Has difficulty moving from one activity to another
Factor 3: Play Interaction
1. Shares ideas
2. Leads other children
3. Helps other children
4. Helps settle peer conflicts
5. Directs others’ actions politely
6. Encourages others to join pIay
7. Shows creativity in making up play stories & activities
Remaining Double Loading Items
1. Accepts idea
2. Compromises
3. Disagrees cheerfully
4. Considerate
5. Converses
6. Goes along
7. Smiles
|
Itemii scalei [RO] | Factorul 1: Perturbare
1. Provoacă conflicte și certuri
2. Este respins de ceilalți
3. Nu face cu rândul
4. Nu împarte jucării
5. Flecărește
6. Distruge lucrurile altora
7. Atacă verbal
8. Plânge, se vaită, face crize
9. Apucă lucrurile altora
10. Este agresiv fizic
Factorul 2: Deconectare
1. Rămâne în afara grupului de joacă
2. Se retrage
3. Rătăcește fără țintă
4. Este ignorat de ceillați
5. Nu este invitat în grupuri de joacă
6. Refuză să se joace atunci când este invitat
7. Confuz în joc
8. Are nevoie de ajutorul profesorului
9. Pare nefericit
10. Are dificultăți în a trece de la o activitate la alta
Factorul 3: Interacțiunea de joc
1. Împărtășește ideile
2. Coordonează alți copii
3. Ajută alți copii
4. Ajută la rezolvarea conflictelor din anturaj
5. Direcționează acțiunile altora politicos
6. Îi încurajează pe ceilalți să se alăture jocului
7. Arată creativitate în alcătuirea poveștilor și activităților de joacă
Itemi rămași cu dublă încărcare
1. Acceptă idei
2. Face compromisuri
3. Exprimă dezacord cu voioșie
4. Este grijuliu
5. Conversează
6. Cooperează
7. Zâmbește
|
Indicatii privind scorarea | Instructaj: Indicați frecvența cu care ați observat fiecare comportament, în timpul activităților de joc din ultimile 2 luni.
Scală sumativă. Scorare pe scală Likert.
|