ResearchCentral

Un proiect al grupului de cercetare in evaluare psihologica si educationala
din cadrul Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti
despre researchcentral echipa lista testelor recomandari de utilizare participa contact
Detalii scala
ID637
Nume scala [EN]Penn Interactive Peer Play Scale (PIPPS) - Parent Version
Nume scala [RO]Scala Penn privind Jocul Interactiv cu Anturajul - Versiunea pentru Părinți
DomeniuPsihologie Educațională
SubdomeniuPeer Play
Numar itemi29
Nivel adaptare culturala[1] = simpla traducere
Tradus in limba romana deIstrate Oana
Referinta bibliografica originalaFantuzzo, J., Mendez, J., & Tighe, E. (1998). Parental assessment of peer play: Development and validation of the parent version of the Penn Interactive Peer Play Scale. Early Childhood Research Quarterly, 13(4), 659-676.
Studii internationale
Studii in Romania
Itemii scalei [EN]Factor 1: Disruption
1. Starts fights and arguments
2. Demands to be in charge
3. Tattles
4. Destroys others' things
5. Verbally offends others
6. Cries, whines, shows temper
7. Grabs others' things
8. Disrupts the play of others
9. Is physically aggressive
10. Is disruptive during transition

Factor 2: Disconnection
1. Is rejected by others
2. Hovers outside play group
3. Withdraws
4. Wanders aimlessly
5. Is ignored by others
6. Refuses to play when invited
7. Needs help to start playing
8. Confused in play
9. Seems unhappy

Factor 3: Interaction
1. Helps other children
2. Shares toys with others
3. Helps settle peer conflicts
4. Disagrees without fighting
5. Directs others' action politely
6. Encourages others to join play
7. Comforts others when hurt
8. Verbalizes stories during play
9. Shows positive emotion during play (e.g., smiles, laughs)
10. Shows creativity in making up play stories and activities
Itemii scalei [RO]Factorul 1: Perturbarea
1. Provoacă conflicte și certuri
2. Cere să fie responsabil
3. Flecărește
4. Distruge lucrurile altora
5. Îi jignește verbal pe ceilalți
6. Plânge, se vaită, face crize
7. Apucă lucrurile altora
8. Întrerupe jocul altora
9. Este agresiv fizic
10. Este perturbator între activități
Factorul 2: Deconectare
1. Este respins de ceilalți
2. Rămâne în afara grupului de joacă
3. Se retrage
4. Rătăcește fără țintă
5. Este ignorat de ceilalți
6. Refuză să se joace atunci când este invitat
7. Necesită ajutor pentru a începe să se joace
8. Confuz în joc
9. Pare nefericit

Factorul 3: Interacțiune
1. Ajută alți copii
2. Împarte jucăriile cu ceilalți
3. Ajută la rezolvarea conflictelor din anturaj
4. Exprimă dezacordul fără să se certe
5. Direcționează politicos acțiunea altora
6. Încurajează alți copii să se alăture jocului
7. Îi consolează pe ceilalți când suferă
8. Verbalizează povești în timpul jocului
9. Arată emoții pozitive în timpul jocului (de exemplu, zâmbește, râde)
10. Arată creativitate în alcătuirea poveștilor și activităților
Indicatii privind scorareaScală sumativă. Scorare pe scală Likert în 4 trepte: (1) niciodată, (2) uneori, (3) deseori, (4) întotdeauna