ResearchCentral

Un proiect al grupului de cercetare in evaluare psihologica si educationala
din cadrul Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti
despre researchcentral echipa lista testelor recomandari de utilizare participa contact
Detalii scala
ID639
Nume scala [EN]Science Motivation Questionnaire
Nume scala [RO]Chestionarul Motivației pentru Știință
DomeniuEducațional
SubdomeniuScience Motivation
Numar itemi25
Nivel adaptare culturala[1] = simpla traducere
Tradus in limba romana deOjică Andreea-Simina
Referinta bibliografica originalaGlynn, S. M., Brickman, P., Armstrong, N., & Taasoobshirazi, G. (2011). Science motivation questionnaire II: Validation with science majors and nonscience majors. Journal of Research in Science Teaching, 48(10), 1159–1176. doi:10.1002/tea.20442
Studii internationaleSalta, K., & Koulougliotis, D. (2015). Assessing motivation to learn chemistry: adaptation and validation of Science Motivation Questionnaire II with Greek secondary school students. Chemistry Education Research and Practice, 16(2), 237–250. doi:10.1039/c4rp00196f

Ardura, D., & Pérez-Bitrián, A. (2018). The effect of motivation on the choice of chemistry in secondary schools: adaptation and validation of the Science Motivation Questionnaire II to Spanish students. Chemistry Education Research and Practice, 19(3), 905–918.
Studii in Romania
Itemii scalei [EN]1. The science I learn is relevant to my life.
2. I like to do better than other students on science tests.
3. Learning science is interesting.
4. Getting a good science grade is important to me.
5. I put enough effort into learning science.
6. I use strategies to learn science well.
7. Learning science will help me get a good job.
8. It is important that I get an ‘‘A’’ in science.
9. I am confident I will do well on science tests.
10. Knowing science will give me a career advantage.
11. I spend a lot of time learning science.
12. Learning science makes my life more meaningful.
13. Understanding science will benefit me in my career.
14. I am confident I will do well on science labs and projects.
15. I believe I can master science knowledge and skills.
16. I prepare well for science tests and labs.
17. I am curious about discoveries in science.
18. I believe I can earn a grade of ‘‘A’’ in science.
19. I enjoy learning science.
20. I think about the grade I will get in science.
21. I am sure I can understand science.
22. I study hard to learn science.
23. My career will involve science.
24. Scoring high on science tests and labs matters to me.
25. I will use science problem-solving skills in my career.
Itemii scalei [RO]1. Știința pe care o învăț este relevantă pentru viața mea.
2. Îmi place să mă descurc mai bine decât alți studenți la testele științifice.
3. Să înveți știință este interesant.
4. Să obțin o notă mare la știință este important pentru mine.
5. Depun destul efort în învățarea științei.
6. Utilizez strategii pentru a învăța știință bine.
7. Învățarea științei mă va ajuta să obțin un job bun.
8. Este important să obțin notă maximă la știință.
9. Sunt încrezător că mă voi descurca bine la testele științifice.
10. Cunoașterea științei îmi va oferi un avantaj în carieră.
11. Îmi petrec mult timp învățând știință.
12. Învățarea științei îmi face viața mai semnificativă.
13. Înțelegerea științei îmi va aduce beneficii în carieră.
14. Sunt încrezător că mă voi descurca bine la laboratoarele și proiectele științifice.
15. Cred că pot stăpâni cunoștințele și abilitățile științifice.
16. Mă pregătesc bine pentru testele și laboratoarele științifice.
17. Sunt curios cu privire la descoperirile din știință.
18. Cred că pot obține notă maximă la știință.
19. Îmi place să învăț la știință.
20. Mă gândesc la nota pe care o voi primi la știință.
21. Sunt sigur că pot înțelege știința.
22. Studiez greu pentru a învăța știința.
23. Cariera mea va implica știința.
24. Pentru mine este important să obțin punctaje mari la testele și laboratoarele științifice.
25. Voi folosi abilitățile de rezolvare a problemelor științifice în cariera mea.
Indicatii privind scorareaScorare pe scală Likert în 5 trepte: (0) niciodată, (1) rar, (2) uneori, (3) deseori, (4) întotdeauna. Scorurile brute trebuie interpretate cu atenție, deoarece scalele sunt ordinale.